شناسهٔ خبر: 59586 - سرویس استان‌ها

بازگشایی پل الماس در محور نیر به اردبیل

بازدید پل الماس در محور نیر به اردبیل که به علت عملیات مرمت و ایمن‌سازی مسدود شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، فرماندار اردبیل در مراسم بازگشایی این پل با اشاره به اهمیت پل الماس به‌عنوان یکی از مهمترین پل‌های اصلی مرکز استان گفت: در سال‌های اخیر این پل به دلیل حمل بار خارج از ظرفیت و ترافیک سنگین دچار آسیب و تخریب شده بود که به منظور تعمیر و مرمت به مدت ۱۰ روز مسدود بود.

زنجانی بیان کرد: خوشبختانه در سایه زحمات و تلاش شبانه روزی نیروهای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان این پل با استفاده از شیوه‌های جدید و نوین نانو برای اولین بار در سازمان راهداری بازسازی، ایمن‌سازی و پس از اتمام کامل عملیات در موعد مقرر ده روز بازگشایی شد. 

فرماندار اردبیل همچنین جهت رفاه حال هموطنان و عبور بارهای سنگین ۴۵تن از اجرای یک کنارگذر در این مسیر خبر داد و گفت: با اجرای این کنارگذر در آینده هیچ گونه آسیبی به پل وارد نخواهد آمد و هم اکنون نیز شاهد عبور و مرور روان و ایمن مردم از پل الماس و جاده هستیم.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز تعمیر سریع ومقرون به صرفه تخریب نسبت به احداث پل جدید درحداقل زمان را از اهداف مهم بکارگیری تکنولوژی نانو برروی این پل عنوان کرد و افزود: این روش برای اولین بار و بصورت پایلوت دراستان اردبیل برروی پل سه دهنه و۱۰متری الماس اجرا گردیده است.

علی رحمتی با بیان اینکه جهت آماده‌سازی سریع این پل برای استفاده مردم بیش از ۱۰ماشین آلات سنگین راهسازی بصورت شبانه‌روزی مشغول عملیات آسفالت‌برداری، آسفالت ریزی و ترمیم پل بودند، تصریح کرد: برای مرمت و بازسازی پل الماس ۳۸۰میلیون تومان هزینه شده است.