شناسهٔ خبر: 59655 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

تشکیل جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری استان چهار محال و بختیاری

داریوش حسینی در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری، در سیزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه تصویب شد.

داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری در خصوص این طرح گفت: انجام چنین طرح‌هایی موجب رونق هرچه بیشتر اقتصادی در منطقه خواهد شد و استان چهارمحال وبختیاری با دارا بودن پتانسیل‌های بالقوه در زمینه گردشگری قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور و خاورمیانه  به لحاظ آب و هوای خاص، چشمه‌های جوشان سرشار از مواد معدنی و طبیعت بکر را دارد.

حسینی در خصوص جزییات این طرح افزود:طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه در مساحتی حدود ۴۴ هکتار از اراضی ملی موسوم به قلعه سبزی کهنه و با اعتباری بالغ بر سیصد میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری دشت لاله دیمه به تصویب شورای عالی شهرسازی معماری رسید.

منطقه دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است که از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری است که همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.