شناسهٔ خبر: 59663 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

توزیع ۷۰ درصد لاستیک‌های حواله‌ای ویژه ناوگان برون شهری

مصطفی پناهنده مدیر‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۷۰درصد توزیع لاستیک‌های حواله‌ای استان ویژه ناوگان برون شهری و بقیه برای حمل بار شهر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی درباره اقدام انجام شده برای برطرف کردن کمبود لاستیک در استان اظهار داشت: از ۲ ماه گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار حلقه لاستیک در استان بر اساس پیمایش رانندگان با حواله دولتی توزیع شده است.

وی افزود: بر طبق این پیمایشی بودن شماره هوشمند رانندگان برای دریافت لاستیک ثبت می شود و به همین دلیل امکان تخلفی وجود ندارد.

مصطفی پناهنده با تأکید بر اینکه سازمان صنعت و معدن استان حواله را در اختیار این اداره کل قرار داده و ما هم بر اساس روشی که مشخص شده این حواله‌ها را بین رانندگان توزیع می‌کنیم، یادآور شد: به هر راننده‌ای هم که حواله دریافت کرده است دو حلقه لاستیک تعلق گرفته و به خودروهای غیرفعال لاستیکی تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس ضرورت، امکان دارد با صلاحدید بازرسی اداره کل راهداری استان همدان خارج از نوبت حواله لاستیک هم به راننده‌ای داده شود، اما بیش از دو حلقه نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره اعتراض رانندگان به کمبود لاستیک حواله‌ای نیز خاطرنشان کرد: بر مبنای سهمیه‌ای که داریم حواله توزیع می‌شود و مسئولان درصدد دریافت سهمیه بیشتر برای استان هستند.

پناهنده با تأکید بر اینکه این مشکل تنها مربوط به همدان نیست و باید برای کل کشور این لاستیک تأمین شود، تصریح کرد: اگر لاستیکی هم در بازار آزاد وجود دارد رانندگان ممکن است به دلیل تفاوت قیمت آن لاستیک خود را فروخته باشند.

این مسئول با بیان اینکه توزیع لاستیک دولتی بر اساس نوبت‌بندی است، ابراز داشت: قیمت، نوع، اندازه و نشان تجاری لاستیک‌ها هم مشخص است.

گفتنی است، در استان همدان حدود ۹۵شرکت حمل‌ونقل و ۵۲شرکت مسافربری فعالیت می‌کند که در این بین ۱۹هزار راننده در بخش حمل‌ونقل کالا و ۳ هزار نفر هم در بخش حمل‌ونقل مسافر مشغول کار هستند.