شناسهٔ خبر: 59691 - سرویس هوایی

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد:

تاکيد بر اتمام پروژه‌های فرودگاه رشت تا پايان سال ۹۷

فرودگاه رشت عضو هيات مديره و معاون عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ضمن بازديد و بررسی روند پروژه‌های بهسازی و عمرانی فرودگاه سردار جنگل رشت به پيمانکار اين پروژه‌ها تاکيد کرد که بر اساس زمانبندی تا پايان سال جاری آنها را تحويل دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان، غلامحسین باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها به همراه مدیرکل و کارشناسان ساختمان این شرکت با حضور در فرودگاه رشت ضمن بازدید و نشست با مدیرکل فرودگاه گیلان به بررسی پروژه های بهسازی و عمرانی این فرودگاه پرداخت.

در این بازدید که عصر روز سه شنبه ۱۷ مهرماه انجام شد، پروژه های فرودگاه رشت که در دو بخش احداث و بهسازی پس از انجام مناقصه به یک پیمانکار واگذار شده بود، با هدف بررسی روند پیشرفت فیزیکی آنها ارزیابی شد.

باقریان گفت: در این بازدید دغدغه های پیمانکار با توجه به نوسانات ارزی مورد بررسی قرار گرفت و برای تسهیل در امور تصمیمات خوبی در خصوص امور فنی و پرداخت مطالبات پیمانکار اتخاذ شد که با اجرای آنها پروژه های عمرانی فرودگاه رشت تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان نیز در این نشست به تشریح پروژه های احداث و بهسازی فرودگاه سردار جنگل رشت پرداخت و افزود:از سال گذشته دو قرارداد در قالب احداث و بهسازی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با پیمانکار منعقد شده است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

به گفته وی این پروژه ها شامل احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شرب شهری، نصب چراغ های تقرب دقیق پرواز برای کاهش دید افقی خلبان و فاز دوم محوطه سازی ترمینال پروازهای داخلی و همچنین بهسازی محاوط فرودگاهی می شود.