شناسهٔ خبر: 59724 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

معاونت حمل و نقل مسئول شبکه‌سازی است/ آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهر/ تبدیل ۳۰ سالن مسافری به ۱۵ سالن اورژانس و ۱۵ بیمارستان سیار ریلی

گزارش آخر هفته معاونت حمل و نقل مسئول شبکه‌سازی است،آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه، تبدیل ۳۰ سالن مسافری به ۱۵ سالن اورژانس و ۱۵ بیمارستان سیار ریلی ،از سر گیری حمل سیمان در راه‌آهن تهران،صفر شدن مالیات بر ارزش‌افزوده در حمل‌ونقل ریلی و کاهش ۱۴ درصدی توقف واگن‌های CIS در ایران و صرفه جویی ارزی در راه‌آهن همچنین فعال شدن راه آهن میانه-اردبیل با تخصیص اعتبارات جدید مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

معاونت حمل و نقل مسئول شبکه‌سازی است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث شبکه‌سازی در مفهوم حمل‌ونقل گفت: معاونت حمل‌ونقل مسئول ایجاد شبکه‌های داخلی و بین‌المللی حمل‌ونقل در کشور است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم دومین سالگرد تاسیس معاونت حمل و نقل که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در جمع همکاران عزیز و دوستان حمل و نقل گفت: دکارت گفت من می‌اندیشم، پس هستم. بنابراین خوب است که در غالب این سالروز در مورد آنچه عمل کرده‌ایم صحبت کنیم.

آخوندی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله حمل و نقل در کشور گفت: بحث حمل و نقل، بسیار جالب و پیچیده است و متاسفانه در ایران به آن کمتر توجه داشتیم. این مساله تنها مربوط به وزارتخانه نیست، بلکه در کل ایران کمتر به مساله حمل و نقل توجه شده است.

تبدیل ۳۰ سالن مسافری به ۱۵ سالن اورژانس و ۱۵ بیمارستان سیار ریلی

تفاهمنامه همكاری میان شركت راه‌آهن جمهوری ایران و سازمان اورژانس كشور به منظور تأمین سلامت افراد حاضر در ایستگاه‌ها و امدادرسانی سریع و ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی جهت كاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث در خطوط ریلی یا حوادث غیرمترقبه امضا شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات توجه جدی به مفهوم اقتصاد مقاومتی است، گفت: راه‌آهن از تمام امکانات و توانایی‌های خود برای توسعه اقتصاد و ارتقا آسایش، امنیت و آرامش مردم استفاده می‌کند.سعید محمدزاده در این مراسم اظهار داشت: راه‌آهن از تمام امکانات و توانایی‌های خود برای توسعه اقتصاد و ارتقا آسایش، امنیت و آرامش مردم استفاده می‌کند و برای بهره‌مندی مردم از خدمات بهتر امکانات خود را در اختیار سایر دستگاه‌ها نیز قرار می‌دهد

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه

 معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای ویژه جابجایی زائران اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ مهرماه خبر داد و گفت: بسته پیشنهادی برای تسهیل رفت و برگشت زائران در کشور عراق برای متقاضیان قطار ترکیبی تهران-مهران در نظر گرفته شده است.

شهرسازی میرحسن موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح تمهیدات ویژه مراسم اربعین حسینی (ع) از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: از ۲۸ مهر تا ۱۱ ابان ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران-مهران در نظر گرفته شده است.

حمل سیمان در راه‌آهن تهران از سرگرفته شد

 مدیرکل راه‌آهن تهران گفت: عملیات حمل و بارگیری سیمان در راه‌آهن تهران، پس از چند سال وقفه دوباره آغاز شد.

عابدین هادی نژاد مدیرکل راه‌آهن تهران با بیان خبر حمل و بارگیری سیمان، گفت: پس از چند سال توقف، حمل و بارگیری سیمان از کارخانه سیمان آبیک در ایستگاه هشتگرد انجام گرفت.وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه بیش از ۶۹ هزار تن سیمان از کارخانه سیمان آبیک واقع در ایستگاه هشتگرد بارگیری و به مقصد بندرعباس حمل شده افزود: پیش بینی می شود این حجم بارگیری تا آخر سال افزایش یابد.

اساتید دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی از سراسر دنیا به میزبانی یکی از اعضا UIC برگزار می‌شود.

مالیات بر ارزش‌افزوده در حمل‌ونقل ریلی صفر شد

عضو هیئت‌مدیره شرکت راه‌آهن از محاسبه نرخ صفر مالیات بر ارزش‌افزوده برای حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

سعید رسولی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از صفر شدن محاسبه نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده برای حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های بند ۲۴ و ۲۵ مبنی بر توسعه حمل‌ونقل ریلی دولت اهتمام داشت احکامی را به مجلس پیشنهاد کند مجلس نیز ضمن رسیدگی به این احکام، بندهایی را افزود.

راه آهن میانه-اردبیل با تخصیص اعتبارات جدید فعال شد

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید راه‌آهن میانه- اردبیل از فعال شدن مجدد تمام قطعات پروژه با توزیع اعتبارات جدید خبر داد و گفت: با تخصیص بخشی از اعتبار تعیین شده از محل فاینانس داخلی برای این خط ریلی، اولویت‌بندی عملیات اجرایی صورت گرفت و مقرر شد تا زیرسازی این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۸ تکمیل شود.

عباس خطیبی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل فاینانس داخلی گفت:‌ با توزیع اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی و برگزاری  چند جلسه  با پیمانکاران و مشاوران این خط ریلی مقرر شد اعتبار  تخصیص یافته بین قطعات مختلف با توجه به اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی قطعات، توزیع شود.

ایران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌

راه‌آهن ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه‌ای، میزبان هفتمین کنفرانس جهانی «ایستگاه‌های آیندهNext Station» در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) خواهد بود.

یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در حاشیه نشست جهانی مدیران ایستگاه‌ها (SMGG) با اعلام این خبر، گفت: این کنفرانس هر دو سال یکبار از سوی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها (UIC)با حضور مدیران عامل و ارشد از اعضای UIC، نمایندگان بخش صنعت و

کاهش ۱۴ درصدی توقف واگن‌های CIS در ایران و صرفه جویی ارزی در راه‌آهن

 مدت زمان ماندگاری واگن های CIS در شبکه ریلی کشور در نیمه نخست امسال، ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

۱۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن، در نیمه نخست سال جاری، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد کاهش یافته است.