شناسهٔ خبر: 59738 - سرویس استان‌ها

در بازدید از منطقه صورت گرفت:

بررسی وضعیت توسعه راه‌های حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان

بازدید در بازديد معاون ساخت و توسعه راه‌های شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور آخرين وضعيت توسعه راه‌های این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، کدخدازاده معاونت شرکت ساخت و توسعه راهها به اتفاق مهندس باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان از پروژه های در حال اجرای این اداره کل بازدید کردند.

در ابتدای این باقری فرد در خصوص باند دوم محور لار - جهرم اظهار داشت: طول این محور ۱۵۵ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه این اداره کل واقع شده و قطعه اول باند دوم لار جهر م به طول ۸ کیلومتر حد فاصل سه راهی زرین دشت تا تونل وحدت در حال انجام است و بیش از ۳۵۰ متر از ۷۷۰ متر طول این تونل حفاری شده است.

وی ادامه داد : چهار قطعه از باند دوم لار جهرم به طول ۵۰ کیلومتر تشریفات برگزاری مناقصه آن انجام شده و به زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد که با بهره برداری از این پروژه ها کلیه مسیر لار - جهرم دوبانده خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان ضمن بازدید از باند دوم محور  لار- بستک بیان کرد : باند دوم لار -  بستک نیز به طول ۱۶ کیلومتر در حال اجراست و با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در این محور مواجهیم.

بازدید بعدی این سفر یک روزه، تونل شهدای خلیج فارس به طول ۸۶۰ متر  بود که عملیات حفاری آن به اتمام رسیده و عملیات کف برداری آن به طول ۱۰۰ متر انجام شده است.

باقری فرد در خصوص بزرگترین تونل جنوب کشور خاطر نشان کرد: تونل شهید باقری لامرد به طول ۲۶۵۰ متر یکی از بزرگترین تونل های جنوب کشور است که در مراحل پایانی خود قرار دارد و روشنایی این تونل نیز در مرحله اجرای مناقصه است و امیدواریم با انتخاب پیمانکار عملیات احداث روشنایی آن نیز هر چه زودتر آغاز شود .

در پایان ضمن بازدید کدخدازاده از کارگاه ساخت عرشه های فلزی پل های بزرگ محور مهر – گله دار – دارالمیزان به صورت میدانی در محل پروژه حاضر و از  نزدیک موقعیت احداث این پل ها را مورد ارزیابی قرار داد.

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان  تصریح کرد : ساخت دو دستگاه پل با دو دهانه ی ٤٥ متری و دو دهانه ٥٠ مترى در کیلومتر های ۱۹ و ۳۶ در حدفاصل گله دار تا دارالمیزان با عرشه های فلزی با اقدامات مؤثر از سوى پيمانكار مراحل ساخت خود را سپرى کرده است./