شناسهٔ خبر: 59790 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

کرایه اتوبوس زائران اربعین گران نمی‌شود

جلسه مدیرکل راهداری استان همدان گفت: نرخ کرایه حمل و نقل زائران اربعین بر اساس قیمت‌های سال قبل تنظیم شده و امسال هیچ افزایشی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در دومین نشست هماهنگی اربعین حسینی که در این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین بخش‌های مختلف حمل و نقل، جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند و در این بین بخش جاده‌ای اصلی‌ترین گزینه برای انتقال مسافران به شمار می‌رود.

وی از آمادگی ناوگان جاده‌ای برای جابه جایی زائران اربعین از اول آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این ایام عملیات جابجایی زائران بر عهده این اداره کل بوده و آمادگی کامل برای تمامی عوامل حمل و نقل انجام شده است.

پناهنده ادامه داد: با وجود تورم، نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل جاده ای هیچ افزایشی ندارد و به نرخ‌های سال گذشته فروخته می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان پیش فروش اینترنتی بلیت‌های اربعین را از اقدامات در دستور کار این اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بلیت پیش‌فروش شود قطعا در برنامه‌ریزی‌ها کمک خوبی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تمهیدات لازم در خصوص خدمات رسانی مناسب و شایسته به زوار اربعین یادآور شد: شرکت‌های مسافربری موظف هستند سرویس‌های رفت و برگشت را بر عهده بگیرند و توقف اتوبوس‌ها در مرزها برای گرفتن صورت وضعیت نیز ممنوع است.

مصطفی پناهنده در پایان از آمادگی کامل ناوگان مسافربری استان برای جابجایی زائران اربعین خبر داد و ابراز داشت: پارسال ۲۸هزار زائر حسینی توسط ناوگان‌های عمومی این استان جابجا شدند.