شناسهٔ خبر: 59806 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تضعیف بارش‌ها از دوشنبه در سواحل خزر/ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در اکثر مناطق کشور

آب و هوا براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی ۲۴ ساعت آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی همراه با بارش باران، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی ۲۴ ساعت آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی همراه با بارش باران، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای استان های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق در استان کرمان، ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی دربرخی نقاط  استانهای اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، شرق بوشهر، جنوب یزد مشاهده خواهد شد.

طبق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی با توجه به رگباری بودن بارشها ،احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها  در مناطق ذکر شده وجود دارد. از این رو تو صیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .لازم به ذکر است از اوایل شب گذشته تا امروز شنبه آب‌های دریای خزر مواج بود و از این رو  توصیه می شود نکات ایمنی هنگام تردد قایق‌های سبک و تفریحی رعایت شود.

طی فردا و دوشنبه بارش در سواحل دریای خزر تضعیف خواهد شد و در سایر مناطق ذکر شده ادامه پیدا می‌کند. برای دوشنبه گستره بارش علاوه بر مناطق یاد شده در بخش‌هایی از شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

طی دو روز آینده وزش باد، گاهی همراه با گردوخاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

دما و آب و هوای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.