شناسهٔ خبر: 59809 - سرویس استان‌ها

با حضور معاونت امور عمرانی وزارت کشور صورت گرفت:

بازدید از بزرگراه اهرم - برازجان - گناوه - دیلم در استان بوشهر

فرزاد رستمی جمالی‌نژاد معاون امور عمرانی وزارت کشور و ستوده معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر و رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین استانی از بزرگراه اهرم - برازجان- گناوه - دیلم در استان بوشهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر ، فرزاد رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از آخرین وضعیت احداث این بزرگراه گفت : طول کل این بزرگراه ۲۰۵کیلومترو به طور کلی دارای ۷۴درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد و به کارفرمایی این اداره کل و نظارت گروه مهندسین مشاور رهاب - هراز راه - اتحاد راه و به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا - گروه تخصصی کربلاء- موسسه الهادی در حال انجام می باشد.

رستمی افزود : تکمیل و بهره‌برداری ازاین پروژه باعث کاهش بسیاری ازحوادث ترافیکی و تاثیربسزایی درتوسعه حمل ونقل وبرطرف شدن نقاط حادثه خیز دراین محورخواهدداشت.

وی در خصوص قطعات این بزرگراه اظهار داشت : مسیر اهرم - برازجان به طول ۵۳کیلومتر از کمربندی شهر اهرم شروع و به کمربندی شهر برازجان ختم می‌شود و دارای پیشرفت فیزیکی ۲۷درصدی می‌باشد.

مسیر برازجان – گناوه به طول ۷۷ کیلومتر که شامل احداث یک دستگاه پل بزرگ کلل و یک دستگاه تقاطع غیر همسطح در شهر سعدآباد می‌باشد و دارای پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی می باشد. مسیر گناوه – دیلم به طول ۶۳ کیلومتر از کمربندی گناوه شروع و به ابتدای کمربندی دیلم ختم می شود که این مسیر نیز دارای ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی است .

 رستمی افزود: پل بویرات به طول ۱۰۰ متر دارای ۵ دهانه ۲۰ متری در این محور به بهره‌برداری رسیده و مسیر آخر هم مسیر دیلم - هندیجان که طول این مسیر ۱۰کیلومتر که بسترسازی و پی‌ریزی ابنیه‌های فنی انجام گرفته که به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

معاون امور عمرانی وزارت کشور نیز در بازدید از این محور با تاکید بر نقش راههای مواصلاتی در توسعه پیشرفت اظهار داشت : تکمیل پروژه‌های راهسازی به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه مورد توجه و تاکید است.

جمالی نژاد محدودیت اعتبارات را یکی از مشکلات تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و خاطر نشان کرد : امید می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم در اسرع وقت پروژه‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون امور عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان‌ها در اولویت است تأکید کرد : با تلاش نمایندگان مردم در مجلس و فعالیت شبانه روزی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تسریع اجرای این پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است .

جمالی نژاد تصریح کرد : در سفرهای استانی ضمن بررسی مشکلات آنها، پروژه های شاخص مورد توجه قرار می گیرد.