شناسهٔ خبر: 59834 - سرویس استان‌ها

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم تاکید کرد:

تکمیل جاده گناوه به میشان ضروری است

جلسه نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح جاده گناوه به میشان از راه‌های مواصلاتی بنادر شمالی استان بوشهر به مرکز کشور در رونق اقتصادی این مناطق نقش بسزایی دارد و باید فعال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر،حجت الاسلام عبدالحمید خدری در نشست با پیمانکار و بازدید از این طرح به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باتوجه به موقعیت و حساسیت این طرح در صورت تکمیل آن فاصله بنادر شمالی استان بوشهر با مرکز کشور کوتاهتر می شود.

وی اظهارداشت: در اجرای این طرح تلاش و فعالیت‌های خوبی انجام شده که در صورت رفع موانع موجود و پرداخت مطالبات پیمانکار امیدواریم ادامه کار به زودی از سرگرفته شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث این جاده از مطالبه‌های مردم و پیگیری مستمر فعالان اجتماعی شهرستان گناوه است و از معاون وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم که دستوردهد عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این بازدید قول داد که موانع و مشکلات پیش‌‌رو از جمله تغییر و بازنگری نقشه و تامین اعتبار مورد نیاز این طرح را در مرکز بررسی و برطرف کند.

به گفته پیمانکار این طرح قطعه اول طرح ساخت راه گناوه به میشان - بابامنیر در حوزه استان بوشهر توسط این شرکت از سال ۹۵ شروع و ۱۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعتبار این طرح حدود ۴۰۰ میلیارد ریال و مدت پیمان آن ۴۰ ماه است و در مدت ۱۷ ماه افزون بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری شده است.

طول کل این پروژه ۱۷۰کیلومتر است که ۵۵کیلومتر آن در حوزه عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر است.

این محور در جنوب غرب کشور، غرب استان فارس و شمال استان بوشهر در ابتدای محور شهر گناوه و در انتهای مسیر نور آباد در استان فارس واقع شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.