شناسهٔ خبر: 59877 - سرویس مسکن و شهرسازی

اسلامی خبر داد:

جزییات ۱۶ پروژه بازآفرینی در حاشیه شهر مقدس مشهد/ افزایش ماندگاری ساکنان محلات هدف بازآفرینی/ خدمات دهی به ۳۰۰ هزار نفر با ۱۶ پروژه

بافت فرسوده مشهد معاون بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی جزئیات ۱۶پروژه بهره برداری شده با اعتباری بالغ بر ۲۶۰میلیارد ریال، در حاشیه شهر مقدس مشهد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران محمد جواد اسلامی، معاون بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی با اشاره به افتتاح ۱۶ پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه های غیررسمی شهر مقدس مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه ها از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد و در هفته گذشته با پیشرفت فیزیکی صددرصدی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه های افتتاح شده با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، گفت: سالن ورزشی امام هادی (ع) با اعتباری بالغ بر۱۹ هزار و ۱۶ میلیون ریال در مساحت یکهزار و ۷۰۵ مترمربع یکی از پروژه های افتتاح شده که به صورت مستقیم برای ۲۰نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۰نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت شماره ۳، با مساحت کل ۹۱۵ مترمربع با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰هزار میلیون ریال، از دیگر پروژه های احداث شده در شهر مقدس مشهد است که به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حاشیه این شهر به بهره برداری رسیده است. این پروژه برای ۱۴نفر به طور مستقیم و نفر به طور غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است.

اسلامی ادامه داد: از دیگر پروژه های افتتاح شده در شهر مقدس مشهد، احداث مدرسه ای با ۹کلاس در دو طبقه است که فضای آموزشی مناسبی را برای دوره اول دبیرستان در مساحت یکهزار و ۳۴۵مترمربع در دو طبقه  ایجاد می کند.

 وی افزود: حجم سرمایه گذاری و اعتبار این پروژه ۱۵ هزار میلیون ریال است که به صورت مستقیم برای ۲۰نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۳نفر ایجاد شغل کرده است.

معاون بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اعتبار پروژه های افتتاح شده از اعتبارات دولتی و به صورت اسناد خزانه اسلامی تامین شده است، گفت: نقش ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در اجرای این پروژه ها تامین اعتبارات و نقش ستاد بازآفرینی شهری استان هم تهیه نقشه های اجرایی، انتخاب پیمانکار و تدوین برنامه ها بوده است.

وی از دیگر پروژهای انجام شده به ایجاد روشنایی مناسب در دو منطقه، تامین لوازم و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرک امام علی (ع)، تعمیرات کتابخانه شهید رجایی، تعمیرات کتابخانه دهخدا، تعویض سیم شبکه فشار متوسط هوایی بدون روکش به سیم روکش دار در ۴ منطقه، اصلاح شبکه فشار ضعیف و اصلاح کابل دستک مشترکین در پهنه سیس آباد دروی در جاده قدیم قوچان و خواجه نصیر، عملیات خاکی در محدوده کشف رود و فاز ۴ (محدوده پل شاهنامه و جاده کلات)، احداث پارک رسالت شرقی فاز۲، ایجاد روشنایی در محدوده سیس آباد، التیمور و دروی، جمع آوری فاضلاب و تامین لوله در شهرک حجت اشاره کرد و گفت: در مجموع این پروژه ها ۳۰۰هزار نفر را تحت پوشش خدماتی قرار داده و شرایط مناسبی را برای مردم منطقه های تحت پوشش خود ایجاد کرده اند.

اسلامی افزود: تاثیر اجتماعی و اقتصادی این پروژه ها، بهبود فضای ورزشی، تسریع در خدمات و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی، مطالعه و کتابخوانی، ارتقا فرهنگی منطقه و بهسازی و اجرای شبکه فاضلاب و افزایش ماندگاری مردم در منطقه است.

معاون بازآفرینی شهری استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این پروژه ها افزایش سطح سلامت، تامین روشنایی و تقویت شبکه و افزایش امنیت و ایمنی در منطقه را به دنبال دارد.  

سلامی در پایان اظهار امیدواری کرد، اعتبارات مورد نیاز برابر طرح های مدون و تعریف شده در راستای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، در زمان مناسب تامین شود و عملیات اجرایی این طرح ها در محلات مورد هدف برنامه بازآفرینی شهری در موعد مقرر به بهره برداری برسد./