شناسهٔ خبر: 59889 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیرکل بندر و دریانوردی استان صورت گرفت:

بررسی مشکلات سوخت رسانی به صاحبان شناورها در بندر خرمشهر

جلسه مشکلات سوخت رسانی به صاحبان شناورها با حضور مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی آبادان و مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، جلسه مشترک مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه آبادان با حضور صاحبان شناورهای فعال در بندر خرمشهر با موضوع رفع موانع و مشکلات سوخت رسانی به شناورها برگزار شد.

در این جلسه صاحبان شناورها مشکلات و معضلات خود را در خصوص تامین سوخت مورد نیاز خود را مطرح کردند.

در ادامه این جلسه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از مدیر عامل پخش فراورده های نفتی منطقه ابادان خواست از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و تامین سوخت مورد نیاز صاحبان شناورها استفاده کند.

محمد محسنی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه مشترک صاحبان شناورها با مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و همچنین مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان برای نخستین بار و بمنظور رفع دغدغه همیشگی صاحبان شناورها در خصوص سهمیه سوخت مورد نیاز و روند تامین آن برگزار شده است.

وی یکی از نتایج این جلسه تسهیل فرایند تخصیص سوخت در سامانه «تجارت آسان» با توجه به موارد مطرح شده توسط اداره کل بندر و شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی برشمرد و گفت: بررسی مشکلات به وجود آمده اخیر درپی افزایش قیمت سوخت و نرخ‌های اعلامی در راستای جلوگیری از تاخیر در عملیات ورود و خروج شناوران از دیگران مسائل مطرح شده بود که خوشبختانه در این خصوص تصمیم گیری شد و دغدغه صاحبان شناورها رفع شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر پیگیری تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناوران متردد تجاری را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: شفاف سازی فرایندها و پاسخ به سوالات مطروحه نمایندگان کشتیرانی همچنین پیگیری موارد و شکایات مطروحه که بایستی از مراجع دیگر پیگیری شود نیر در دستور کار قرار گرفت.

محسنی در پایان ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات تامین سوخت شاهد کاهش دغدغه صاحبان شناور برای فعالیت های تجاری خود در مجتمع بندر خرمشهر باشیم.