شناسهٔ خبر: 59910 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:

برگزاری سمینار آشنایی با قیرهای عملکردی PG در استان همدان

حسن ربانی ارشد سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: این همایش به همت شرکت قیران پخش و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی همدان در سالن همایش هتل کتیبه با حضور پر شور مدیران، کارشناسان ، پیمانکاران و مشاوران قیر و آسفالت و با تدریس نادر طباطبایی از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد در آغاز این همایش از حضور طباطبایی بنیان گذار قیرهای PG، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی،اساتید مجرب راهسازی ، آبادگران راهسازی و به طور ویژه از شرکت قیران پخش به عنوان مجری برگزاری این همایش تقدیر نمود.

وی در ادامه عنوان کرد: تولید قیر نسل جدید یا PG بر کیفیت و عملکرد قیر تاکید دارد و به تناسب شرایط اقلیمی برای هر منطقه نوع خاصی از آن توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: قیرهای PG از قابلیت تنظیم دما در سردترین و گرم ترین دمای روز برخوردار و استفاده از آن حداقل عمر آسفالت را ۱.۵ تا ۲ سال افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد:به همین علت و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وزرات راه و شهرسازی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان قیر در کشور در پی آن است تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز جهانی کیفیت و عمر روسازی‌های آسفالتی را افزایش دهد.

ربانی ارشد یادآورشد: این همایش با هدف خلق تجارب جدید و آشنایی با قیرهای نسل جدید جهت اجرای آسفالت با دوام تر در راهسازی برگزار شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این همایش به ارائه گزارش پرداخته و گفت: ۵درصد آسفالت قیر است ولی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کیفیت آسفالت دارد.

حبیب نادیان رفیع ادامه داد: مصرف سالیانه آسفالت در کشور بالغ بر ۳۰میلیون تن برابر ۶هزار میلیارد تومان است و فقط ۳۵درصد کل هزینه راهسازی را شامل می‌شود ولی کسی درمورد کیفیت زیرسازی صحبت نمیکند و بیشتر به آسفالت و روسازی توجه می‌کنند.

وی افزود: ناظران و پیمانکاران دستگاه‌ها بیشتر کیفیت آسفالت را ناشی از کیفیت قیر می‌دانند یعنی اگر آسفالتی خوب باشد می گویند قیر آن خوب بوده است.

نادیان رفیع بیان کرد: اگر این مراحل تولید آسفالت و اجرای آن و نیز زیرسازی به درستی انجام نشود زحمات تولید کنندگان قیر به هدر خواهد رفت بنابراین این جلسه مسئولیت ناظران و پیمانکاران را بسیار سنگین می‌کند.

در این سمینار دکتر طباطبایی در رابطه با قیرهای PG و مزایای استفاده از آن توضیحاتی ارائه نمود.