شناسهٔ خبر: 59926 - سرویس بنادر و دریانوردی

در سفر به ایتالیا انجام شد؛

جزئیات دیدار راستاد با مدیر بندر تریسته ایتالیا/ توسعه همکاری‌های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهیدرجایی و بندر تریسته

دیدار مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با مدیر منطقه آزاد و بندر تریسته ایتالیا با هدف توسعه همکارهای بندری و دریایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سفر به کشور ایتالیا با  مدیر منطقه آزاد و بندر تریسته ایتالیا در زمینه توسعه همکاری ها دریایی و بندری دیدار کرد.

در این دیدار پتانسیل های طرفین در بخش‌های دریایی و بندری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد توسعه همکاری‌ها مباحث مختلفی مطرح شد.

مدیر بندر تریسته ایتالیا در این نشست گفت: بندر تریسته به عنوان نقطه توزیع کالا بویژه کالاهای ریلی به کل اروپا می‌تواند همکاری‌های خود را با بندر شهید رجایی توسعه دهد.

وی افزود: بندر شهیدرجایی پتانسیل بالای در ترانزیت کالا دارد و می توان از ظرفیت بندر شهید رجایی و تریسته به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات بندری و دریایی بندر شهید رجایی جایگاه ویژه‌ای دارد، متذکر شد: امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته بتوان همکاری‌ها را گسترش داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر تریست در نزدیکی منتهی‌الیه باریکه‌ای از خشکی در میان دریای آدریاتیک و مرز ایتالیا با اسلوونی (با فاصله اندکی از شهر در شمال، شرق و جنوب آن) قرار دارد.