شناسهٔ خبر: 59933 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ایران میزبان اجلاس شورای سیاستگذاری پریماربا حضور ۱۵ کشور/ ضرورت بروزرسانی استانداردهای تولید نقشه‌های الکترونیک دریایی

علیرضا خجسته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران با حضور ۱۵ کشور، گفت: این اجلاس به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا خجسته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار (PAC ۲۵ ) که به میزبانی این سازمان و با حضور نمایندگان سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اعضاء دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی کشور، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجلاس به مدت دو روز و در تهران برگزار می شود و نمایندگانی از ۱۵ کشور در آن حضور دارند. بروزرسانی استانداردهای تولید نقشه های الکترونیک دریایی و ارتقاء تکنولوژی تولید این نقشه‌ها از جمله مباحثی است که در مورد آن صحبت خواهد شد.

وی ادامه داد: موسسه پریمار یکی از موسساتی است که فعالیت مربوط به انتشار نقشه‌های الکترونیک دریایی در دنیا را انجام می‌دهد و از جمله موسات فنی است که با تغییر تکنولوژی در تولید نقشه‌ها و استانداردهای مربوطه به سازمان بین‌المللی هیدروگرافی مشاوره می‌دهد و علاوه بر این در بحث فروش و بازاریابی نیز حضور دارد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برخی کشورها نظیر ایران نقشه های الکترونیک دریایی تولید می کنند، اما نیاز به صحه گذاری و انتشار آن در سطح دنیا توسط یک موسسه بین‌المللی دارند، گفت: در این فرآیند نقشه های الکترونیک دریایی از طریق موسسه پریمار منتشر و در بازار عرضه می شود.

خجسته ادامه داد: در این اجلاس دو روزه مسائل مربوط به اجلاس قبلی مطرح می شود و علاوه بر این، مباحث فنی در مورد تولید نقشه‌های الکترونیک و موارد مربوط به قیمت نقشه‌های الکترونیک و سهم بندی قیمت‌ها پیشنهاد می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی و به گفته وی ۱۵ کشور در اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری  کشورهای عضو پریمار (PAC ۲۵) حضور دارند و این اجلاس از امروز (۲۴ مهرماه) به مدت دو روز در هتل هما تهران برگزار می شود.