شناسهٔ خبر: 59965 - سرویس جاده‌ای

آیت‌الله سبحانی:

جاده‌ عامل تصادفات رانندگی نيست/ شاهد کیفیت‌بخشی به جاده‌ها هستیم/ تاکید بر اقدام اساسی پلیس برای کاهش تلفات جاده‌ای

آیت الله سبحانی یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه «علت تصادفات رانندگی باید بررسی شود» گفت: امروز شاهد کیفیت‌بخشی به جاده‌ها هستیم و دیگر شرایط نامطلوب گذشته بر جاده‌ها حاکم نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار پیرحسین کولیوند سرپرست ‌اورژانس کشور، با بیان اینکه اگر انسانی را نجات دهیم گویا تمام انسان‌ها را نجات دادیم اظهار کرد: افرادی که در اورژانس فعالیت می‌کنند به نوعی در حال عبادت هستند و شغل و تلاش آنها بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر اجر و پاداش با ارزش نیروهای اورژانس کشور در نزد خداوند تصریح کرد: نجات جان انسان‌ها در تصادفات و امدادرسانی به آنها نزد خدا پاداش زیادی دارد.

این مرجع تقلید به کشته شدن روزانه ۴۵ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور اشاره کرد و افزود: علت این تصادفات باید بررسی شود چراکه امروز شاهد کیفیت‌بخشی به جاده‌ها هستیم و دیگر شرایط نامطلوب گذشته بر جاده‌ها حاکم نیست و به نظر می‌رسد علت عمده تصادفات عجله و ضعف در رانندگی است.

وی خواستار اقدام اساسی پلیس برای کاهش تلفات جاده‌ای شد و گفت: باید هرکس که دخیل است اقدامی انجام داده و منشأ آمار بالای تصادفات به دست آید و از آن جلوگیری شود و در این بخش پلیس و راهنمایی و رانندگی نقش چشمگیری دارد.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه مسئولین باید اقدامات اساسی انجام دهند تا تعداد تصادف‌های کشور کاهش پیدا کرده و جان انسان‌ها محفوظ بماند اظهار کرد: اگر کاری برای خدا انجام شود بسیار ارزش و اهمیت دارد و تلاش کنیم که کارهای خود را تنها برای رضای الهی انجام دهیم.