شناسهٔ خبر: 60014 - سرویس هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری:

بکار گيری لفظ سودجويی برای ایرلاین‌ها نه منصفانه است و نه کارشناسی

سازمان هواپیمایی کشوری روابط عمومي سازمان هواپيمايی کشوری در واکنش به درج مطلبی در يکی از خبرگزاری‌ها تحت عنوان "سودجويی شرکت‌های هواپيمايی در ايام اربعين"، بکار گيری لفظ سودجويی توسط برخی رسانه را نا منصفانه و غیر کارشناسی دانست.

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در بیانیه‌ای نسبت به خبر برخی رسانه‌ها درباره سودجویی ایرلاین‌ها در ایام اربعین واکنش نشان داد. در متن این بیانیه آمده است:

 با توجه به اينكه محاسبات نرخ بليت هواپيما در ايام اربعين علي رغم تكليفي نبودن نرخ پروازها به ويژه پروازهاي خارجي، مديران عامل شركت هاي هواپيمايي توافق كردند تا نرخ بليت هواپيما را براساس نرخ سامانه نيما محاسبه كنند و نه نرخ ارز آزاد، برهمين اساس بكار بردن لفظ سودجويي در مورد شركت هاي هواپيمايي نه كارشناسي است و نه منصفانه.

همچنين اظهارنظر در خصوص نرخ اعلام شده بدون محاسبه هزينه ارزي و هزينه هايي كه فرودگاه نجف دريافت مي كند و پروازهاي يك سر خالي در اين ايام كارشناسي نبوده و مقايسه اين پروازها با ديگر پروازهاي خارجي همچون گرجستان و استانبول و همچنين پروازهاي داخلي از جمله كيش و مشهد مقدس كه هزينه هاي مترتب بر اين پروازها چه به لحاظ هزينه هاي هندلينگ و خدمات فرودگاهي و غيره قياس صحيحي نبوده و به تعبيري زحمات اين شركت ها براي توافق بر قيمت تعيين شده كه رقم قابل توجهي نسبت به پروازهاي خارجي پائين تر است را زير سوال برده است.

لذا سازمان هواپيمايي كشوري انتظار دارد مطالب و اظهارنظرها به گونه اي منعكس شود تا تلاش ها و همكاري هاي فعالان بخش هوايي و فعاليت هاي اين بخش را كه در ايام نوروز ۴ ميليون نفر و در ايام اربعين سال گذشته ۱۱۰ هزار زائر و در عمليات حج نيز ۸۵ هزار زائر را با توجه به ظرفيت هاي محدود و محدوديت هايي كه از طرف آمريكائي ها بر اين بخش تحميل شده جابه جا كند، زير سوال نبرده و اينگونه قضاوت نشود.

همگان اذعان دارند محدوديت هاي ضد انساني و زيرپا گذاشتن پيمان بين المللي شيكاگو در خصوص حمل ونقل هوايي ايران، كل حمل و نقل هوايي اين كشور را نشانه رفته و زمينگير شدن كامل اين صنعت را دنبال كرده است.

اگرچه اين سياست هاي نهادينه شده توسط آمريكائيها راه به جايي نمي برد و همت ولي پايداري مجموعه صنعت و شركت هاي هواپيمايي همچون روزهاي سخت گذشته موجب شده سرپا بمانند و پرواز كنند و قانون مداري خود در مجامع بين المللي را به هم پيمانان اثبات كنند كه يقينا اين تلاش ها استحقاق حمايت و همكاري ساير دستگاه هاي مسئول را  داشته تا بتوانند ايمني كه اولويت نخست و سرويس دهي مناسبي در اين شرايط براي متقاضيان بخش هوايي ارائه دهند.