شناسهٔ خبر: 60028 - سرویس استان‌ها

طلوعی مطرح کرد:

آسفالت معابر مسکن مهر برعهده شهرداری است

جلسه مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: اداره کل راه و شهرسازی در حد توان و اعتبارات خود هزینه کرده و در این راستا دو هزار تن لیتر قیر به صورت رایگان در اختیار شهرداری به منظور آسفالت معابر مسکن مهر قرار داده است که این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، داوود طلوعی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز قم، ضمن اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر ۴۱ هزار و ۲۹۶ هزار واحد به شهر قم تخصیص یافت، اظهار کرد: بیشتر واحدها تاکنون تکمیل و تحویل گردیده است، بخشی نیز نیمه کاره ولی تحویل متقاضیان شده و تنها حدود ۳۱۲ واحد مسکن مهر هنوز خالی از سکنه هستند. 

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده متقاضیان در برخی از واحدهای نیمه کاره نیز ساکن شده‌اند، مطرح کرد: از نظر آب و برق و گاز مشکل زیرساختی نداریم چراکه عمده مسکن مهر در پردیسان ساخته شد که در این منطقه از نظر زیرساختی مشکلی نداریم. 

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی بنا به وظیفه‌ای که داشت ۵۷۸ هکتار زمین‌های رایگان را در اختیار مسکن مهر قرار داد که دولت نیز حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان به عنوان وام شهرسازی به این واحدها تخصیص می‌داد. 

وی با اشاره به اینکه کمک‌های امسال راه و شهرسازی به مسکن مهر حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی در حد توان و اعتبارات خود هزینه کرده و در این راستا دو هزار تن لیتر قیر به صورت رایگان در اختیار شهرداری به منظور آسفالت معابر مسکن مهر قرار داده است که این پروژه هنوز تکمیل نشده است. 

طلوعی با بیان اینکه تمام واحدهای مسکن مهر تحت نظارت نظام مهندسی بوده و هیچ شخصی برای دریافت پایان کار مشکلی ندارد، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکن مهر مشکلی برای اخذ پایان کار ندارند و مابقی نیز دارای مشکلات جزیی هستند. 

وی با اشاره به اینکه استان قم نسبت به کل کشور در طرح مسکن مهر پیشرو بوده و از نظر کیفی نیز بالاتر از میانگین کل کشور است، یادآور شد: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات برخی از این واحدهای مسکن مهر نیز برطرف شود. 

مظفری معاون شهرسازی و نوسازی شهرداری منطقه هشت نیز در ادامه با اشاره به اینکه بحث مسکن مهر از ابتدا توسط مهندسیان ذیصلاح طراحی شده است، اظهار داشت: بزرگترین مشکل ما پیگیری نکردن بسیاری از تعاونی‌ها است چراکه برخی از این تعاونی‌ها منحل گردیده و کسی برای پیگیری پایان کار اقدام نمی‌کند.  

همچنین مرادپور معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه تمام مشکلات حوزه تعاون واحدهای مسکن مهر را رفع کردیم، اظهار کرد: تعاونی هایی که منحل شده‌اند به طور کامل هنوز تسویه حساب نکرده‌اند و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تا پیش از تایید سازه‌ها تسویه کامل را انجام نمی‌دهد./