شناسهٔ خبر: 60061 - سرویس وزارتی

در نامه‌ای از سوی آخوندی به لاریجانی مطرح شد؛

شکل‌گیری رکنی فراتر از دولت، مجلس و شورای نگهبان در حاکمیت/ درخواست ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع

لاریجانی آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس به اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان درخصوص لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس به اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان درخصوص لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد. 

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض ادب

احتراما به استحضار می‌رساند که اخیرا در جریان رسیدگی به لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنگوی شورای محترم نگهبان مطلبی را اعلام داشت که جای تأمل فراوان دارد.

نحوه بیان سخنگوی این شورا این‌گونه بود که گویا هیأت نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جانشین مقام رهبری است، اختیارات ایشان را دارا و اقتدار لازم برای توقف لوایح مصوب را علیرغم نظر دولت و مجلس و پس از اعلام عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی از شورای نگهان را دارد.

در واقع با این اعلام رکن جدیدی در ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران فراتر از قانون اساسی تعریف شده است که مسبوق به سابقه نیست.

از این رو مطلبی را به شرح پیوست تنظیم کردم که جهت استحضار تقدیم می‌گردد. البته با توجه به تاثیر مستقیم که موضوع بر حقوق عمومی دارد، آن را انتشار نیز داده‌ام. ضروری است که مراتب مورد امعان نظر از سوی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

با سپاس عباس آخوندی