شناسهٔ خبر: 60086 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:

برگزاری دومین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری

جلسه دومین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری در محل فرمانداری جیرفت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، فرماندار،شهردار و رئیس شورای‌شهر جیرفت و سایر اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان جنوب کرمان ، ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ضمن بیان ۷۶۵هکتار محدوده مصوب بافت ناکارآمد در شهر جیرفت ، ستاد بازآفرینی شهری پایدار را در راستای تعامل و هم سویی دستگاه‌ها در راستای رسیدن به اهداف پیش رو ضروری دانست.

همچنین وی افزود: از اهداف طرح باز آفرینی شهری ارائه چهره مطلوب از حوزه شهری و شناسایی بافتهای نامتجانس و ناموزون و تلاش برای رفع آن می باشد.

وی در ادامه به بیان عملکرد راه و شهرسازی در حوزه بافت‌های ناکارآمد شهری در شهر جیرفت از جمله پروژه‌های احداث سرای محله حسین آباد،احداث مرکزی فرهنگی کلرود،احداث کتابخانه در محله رهجرد،تکمیل سالن ورزشی حسین آباد پرداخت.

سپس هر یک از اعضای ستاد به گزارش عملکرد خود در حوزه بافت های ناکارآمد شهری پرداختند. و مقررشد کلیه اعضای ستاد به خصوص شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی با یکدیگر در پیشبرد اهداف ستاد در خصوص بهسازی و نوسازی محلات موجود در بافت ناکارآمد شهری همت گمارده و گزارش عملکرد اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ارائه کنند.

همچنین مقرر شد تمامی اعضای ستاد، اقدامات انجام شده در محدوده های بافت ناکارآمد شهری را طی گزارشی به این اداره کل به صورت مفصل ارائه کنند.