شناسهٔ خبر: 60094 - سرویس بنادر و دریانوردی

رئیس کمیته بهینه انرژی اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

حرکت به سمت بنادر سبز و انرژی محور با مدیریت بهینه انرژی/ پیشتازی بندر شهیدبهشتی چابهار در ایجاد بندر سبز

بندر سبز معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با هدف اصلاح الگوی مصرف، حرکت خود را به سمت بنادر نسل سوم و بنادر سبز آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون فنی و مهندسی و رئیس کمیته مدیریت بهینه انرژی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در اولین جلسه کمیته مدیریت بهینه انرژی در بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان تشکیل شد، اظهار کرد: بندر چابهار با هدف اصلاح الگوی مصرف، حرکت خود را به سمت بنادر نسل سوم و بنادر سبز آغاز کرده است.

عباس آذرپیکان هدف از تشکیل کمیته مدیریت بهینه انرژی را افزایش مشارکت کارکنان در برنامه‌های صرفه‌جویی با ارائه راهکارهای عملی، فنی، فرهنگی و مدیریتی عنوان کرد.

وی با اشاره به تکمیل و تجهیز فاز یک طرح توسعه بندر شهد بهشتی چابهار و استقبال گسترده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری بخصوص انعقاد قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان که قراردادی بسیار مهم در بندر چابهار است، افزود: ضروت دارد اهداف و سیاست‌های مدیریت بهینه مصرف انرژی در بندر و در بخش‌های سرمایه‌گذاری و مخصوصاً در بخش‌های نظارتی و حاکمیتی؛ در زمان تحویل زمین به سرمایه‌گذاران مد نظر قرار گیرد.

معاون فنی و مهندسی با اشاره به اهمیت و جایگاه آتی مدیریت انرژی در بنادر در خصوص مباحث مطالعه و تحلیل آماری تاثیر مدیریت انرژی بر مصرف انرژی، روش های استقرار سیستم جامع مدیریت انرژی، نقش فن‌آوری‌های نوین و مدیریت انرژی در بهبود سیستم و عملکردها و رابطه مدیریت انرژی و ممیزی انرژی؛ خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی در حوزه مدیریت سبز در بهره‌گیری از سیستم روشنایی سولار در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان صورت پذیرفته و بندر چابهار با رویکرد اصلاح الگوی مصرف حرکت خود را به سمت بنادر نسل سوم و بنادر سبز آغاز کرده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، رئیس کمیته مدیریت بهینه انرژی در ادامه ضمن اهمیت انجام مطالعات کاربردی در حوزه مدیریت مصرف انرژی در بندر، بر اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های آب‌شیرین‌کن و ضرورت تدوین دستورالعمل مصرف بهینه انرژی در بخش‌های عملیاتی بندر تأکید کرد.