شناسهٔ خبر: 60101 - سرویس استان‌ها

دستور کار۹۳۶ كيلومتر پروژه راه سازی در استان ایلام

جلسه مدير كل راه وشهرسازي استان ايلام در نشست مديران دستگاه‌های اجرايی ستاد اربعين با نماينده ولی فقيه در استان با اعلام دردستور كار قرار داشتن ۹۳۶كيلومتر پروژه راه سازی در استان و انجام ۲۰۷ كيلومتر از اين ميزان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام ، در جلسه مدیران دستگاه‌های عضو ستاد اربعین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام مدیركل راه و شهرسازی استان به ارائه گزارشی در زمینه راههای استان پرداخت.

كاظمی در این جلسه گفت: در مجموع ۹۳۶ كیلومتر پروژه راه سازی (بزرگراه و راه اصلی) در استان در دستور كار قرار داشته و از این مقدار تا كنون ۲۰۷ كیلومتر بهبهره برداری رسیده است و ۱۵۰ كیلومتر دیگر نیز از این میزان در دست احداث می باشد و ظرف چند روز آینده تا اربعین حسینی (ع) ۵۲ كیلومتر از این ۱۵۰ كیلومتر نیز به بهره برداری می رسد.

وی از هزینه ۴۱۹۴میلیارد ریالی در این زمینه خبر داد و افزود ۱۹۸۰ میلیارد ریال نیز پیمانكاران مطالبه دارند و ۶۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تكمیل ۲۲پروژه راه سازی مورد نیاز می باشد.

مدیر كل راه وشهرسازی استان خاطر نشان كرد ۵۷۹ كیلومتر پروژه راهسازی باقی مانده نیز در دستور كار برای مناقصه قرار داشته  كه برای اجرای آنها ۲۰۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

لازم به ذكر است این پروژه‌های راهسازی در محورهای ارتباطی ایلام- مهران،  مهران- دهلران اندیمشك، ایلام- مهران- ملكشاهی، ایلام-دره شهر-آبدانان- دشت عباس، دره شهر- پل دختر، حمیل-سرابله-ایلام، پل سیره-سرابله، ایلام-ایوان-قلاجه و لومار- قاضی خان- بدره قرار دارند.