شناسهٔ خبر: 60118 - سرویس استان‌ها

مدیر کل بندر و دریانوردی استان خبر داد:

رشد ۴۱درصدی تردد مسافر بین المللی در پایانه خلیج فارس بندر خرمشهر

بندر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۱ درصدی تردد مسافر بین المللی در پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد ۱۶ هزار و۹۷۵ مسافر در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه تردد مسافران در قالب ۱۹۴ سفر دریایی انجام شده است اظهار داشت: استقبال مسافران از این مسیر در نتیجه افزایش هزینه بلیط هواپیما و نرخ مناسب سفر دریایی صورت گرفته است.

محسنی اضافه کرد:  بر این اساس تعداد سفر دریایی از خرمشهر به کویت و بالعکس از دو سفر در هفته به سه سفر افزایش یافته است.

به گفته وی در روزهای زوج مسافران از بندر خرمشهر به کویت و در روزهای فرد از کویت به بندر خرمشهر جابه‌جا می شوند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به اینکه شرکت کشتیرانی والفجر متولی امر حمل و نقل مسافری در این مسیر است، با برنامه ریزی های انجام شده بلیط‌های سفر در دو درجه به مسافران ارائه می‌دهد.

محسنی فاصله مسیر بندر خرمشهر به کویت را ۱۲۰ مایل دریایی عنوان کرد و افزود:  کشتی مسافری" نگین" با ۲۳۵ نفر ظرفیت، در مدت زمان پنج ساعت مسافران را در این مسیر جابجا می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط دریایی خرمشهر بصره نیز در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس فعال است و با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی این مجتمع بندری آمادگی خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات را دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با ۶ هزار متر مربع وسعت، مجهز به امکانات پیشرفته، روزانه ظرفیت خدمات رسانی به ۱۲۰۰ مسافر را دارد.