شناسهٔ خبر: 60122 - سرویس جاده‌ای

تردد بالغ بر ۲۳۱ هزار نفر از مرزهای غربی كشور در سه روز گذشته

ترافيك جاده ارتباطی ایلام - مهران و پایانه مرزی مهران طی سه روز گذشته ، بالغ بر ۲۳۱ هزار نفر به ترتیب ۱۳۶ هزار و ۸۱۵ نفر از مرز مهران، ۶۸ هزار و ۵۱۰ نفر از مرز شملچه و ۲۶ هزار و ۸۴ نفر مسافر از مرز چذابه تردد كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای، سیدحسین حسینی معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با بیان این خبر اظهار داشت براساس آمار دریافتی از واحدهای كنترل گذرنامه در مرزهای مذكور، طی سه روز گذشته (روزهای ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال‌جاری) ۱۳۶ هزار و ۸۱۵ نفر از مرز مهران، ۶۸ هزار و ۵۱۰ نفر از مرز شملچه و ۲۶ هزار و ۸۴ نفر مسافر از مرز چذابه تردد كردند.

وی همچنین اعلام كرد: براساس آمارهای موجود، از مجموع ترددكنندگان مرز چذابه، ۲۵ هزار و ۱۹۴ نفر مسافر ایرانی و ۸۹۰ نفر مسافر خارجی بودند. از مجموع ترددكنندگان مرز شملچه ۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مسافر ایرانی و ۵۶۹۳ نفر مسافر خارجی و از مجموع ترددكنندگان مرز مهران ۱۳۰ هزار و ۵۵۶ نفر مسافر ایراین و ۶۲۵۹ نفر مسافر خارجی می‌باشند.

حسینی خاطرنشان كرد:آمار تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای غربی كشور به صورت روزانه تا ساعت ۲۴ ثبت و متعاقباً به اطلاع هم‌وطنان رسانده می‌شود.

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی افزوداز طریق هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی عضو كمیته مذكور تلاش گردیده است تا ضمن برآورد میزان سفر و جابه‌جایی زائران، امكانات و تسهیلات مناسبی برای تردد زائران از مرزهای كشور فراهم شود.

وی همچنین اعلام كرد :به منظور ارتقای ایمنی سفرها در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی عملیات عمرانی و كارگاه‌های جاده‌ای از ۲۸ مهر ماه تا ۱۴ آبان ماه متوقف می‌شود.