شناسهٔ خبر: 60160 - سرویس هوایی

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

اختصاص سالن بوردینگ اختصاصی برای پروازهای اربعین/ کاهش ۱۰ درصدی پروازهای فرودگاه امام در سال جاری

علی رستمی معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اعزام ۵۰ هزار نفر به سفر اربعین از این مجموعه فرودگاهی گفت: امسال برای پروازهای اربعین یک سالن بوردینگ اختصاصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، معاونت امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از حدود ۵۰ هزار نفر از پروازهای اربعین این فرودگاه گفت: ۷ ایرلاین شامل ۶ ایرلاین داخلی و هواپیمایی العراقیه انتقال مسافران اربعین را بر عهده دارند.

وی از اختصاص یک سالن بوردینگ اختصاصی برای پروازهای اربعین خبر داد و افزود: امیدواریم همان موفقیتی که در پروازهای حج داشتیم، با اختصاص این سالن برای پروازهای اربعین نیز داشته باشیم.

رستمی بازه پروازهای اربعین را از یک تا ۱۸ آبان اعلام کرد و ادامه داد: تعداد پروازها مانند سال گذشته است، اما با برنامه ریزی صورت گرفته مطلوبیت پروازها بسیار بیشتر خواهد بود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی درباره کاهش پروازها در این مجموعه نیز گفت: سرجمع این کاهش اندک است، چراکه از عید تا کنون حدود ۱۰ درصد کاهش پرواز داشتیم.

رستمی سپس به ترمینال سلام پرداخت و گفت: سعی بر این است که خدماتی که در این ترمینال ارائه می‌شود، در حد CIP باشد.

وی ادامه داد:شرط استفاده از ترمینال سلام برای ایرلاین‌ها، این است که ایرلاین‌ها مجهز به تجهیزاتی باشند که بتوانند به مسافر خدمات الکترونیکی ارائه دهند.

این مقام مسئول افزود: نه تنها هزینه اضافه‌ای از ایرلاین‌ها بابت استفاده از ترمینال سلام دریافت نمی‌کنیم، که حتی استفاده از خدمات الکترونیک باعث کاهش هزینه ایرلاین‌ها نیز خواهد شد. بنابراین استفاده از ترمینال سلام موجب افزایش قیمت بلیت نخواهد شد.