شناسهٔ خبر: 60177 - سرویس استان‌ها

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

عزم جدی برای جابجایی به موقع و ایمن زائران اربعین حسینی

جلسه جلسه هماهنگی شرکت‌ها و صنوف حمل و نقل برای جابجایی به موقع و ایمن زائران اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ، عارف امرایی معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این جلسه گفت: هر سال سیل عاشقان اباعبدا... (ع) از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به‌صورت پیاده عازم شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی می‌شوند که خدمت‌رسانی به این زائران فرصتی معنوی و وظیفه‌ای انسانی است.

وی با بیان اینکه طرح اربعین حسینی از یکم آبان ماه آغاز و تا سیزدهم ادامه دارد، تصریح کرد: جابجایی به موقع و ایمن تعداد بسیاری از زائران باید با هماهنگی همه اعضای کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی، شرکت‌ها و صنوف حمل و نقل مسافر ساماندهی و مدیریت شود.

امرایی افزود: کمیته حمل و نقل استان لرستان ساماندهی و هدایت زائران به مرز مهران را برعهده دارد که امیدواریم مانند سال‌های گذشته در خدمت به زائران سربلند عمل کنیم.

تاکید بر هماهنگی صنوف و شرکت‌ها در تصویب نرخ کرایه تعادلی براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، نصب بنر اعلام نرخ کرایه در پایانه‌های مسافربری، تجهیزناوگان اتوبوسرانی به لوازم ایمنی و آتش‌نشانی، استفاده از تمام ظرفیت ناوگان،همکاری با حج و زیارت، نظارت بر صورت‌وضعیت‌ها، صدور صورت وضعیت واحد برای رفت و برگشت، نظارت بر معاینه فنی اتوبوس‌ها و رفع نقص و پیش‌‍‌‌‍‌‌بینی اتوبوس رزرو برای جایگزینی اتوبوس‌های در راه مانده از مصوبات این جلسه بود.

گفتنی ست، جانشین رییس پلیس راه، رییس و کارشناسان اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمایندگان صنوف و شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان در این جلسه حضور داشتند.