شناسهٔ خبر: 60202 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و ترابری استان مطرح کرد:

ارائه طرح جامع حریم و ایمنی سدی محکم در مقابل مشکلات آتی اداری

جلسه میرجعفریان در اولین جلسه از كميته نظارت بر حفظ و بهره‌برداری از حريم راه‌ها خواهان ارائه طرحی جامع بمنظور جلوگیری از مشکلات آینده در سیستم اداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، مدیرکل راه و ترابری اظهار داشت : وظیفه اداره کل راه و ترابری استان سمنان در کنار حفظ حریم و ایمنی محورها ایجاد فضایی آرام برای مردم می باشد.

وی مهم‌ترین عوامل در راستای این مهم را اقدامات پیشگیرانه و بموقع جهت جلوگیری از مشکلات حقوقی ، ارائه طرح جامع حریم و ایمنی بمنظور جلوگیری از کاغذ بازی‌های طولانی مدت اداری و سهولت در امور ارباب رجوع و احترام به مردم ، فعال بودن جلسات کمیته مذکور و در ادامه پیگیر و اعمال نتیجه جهت بروز بودن و حل مسائل ، جوابگویی به استعلام‌ها در کمترین زمان ، طراحی سامانه‌ای بمنظور سهولت در پاسخگویی به مردم و تشکیل جلسات هماهنگی و نظارت با حضور موثرین و مسئولین استانی بیان کردند.

میرجعفریان در ادامه کارگروه زیربنایی حریم و ایمنی را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کارگروه‌های وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب سرمایه گذاری تولیدی و همسو شدن با شعار اقتصاد مقاومتی دانست که تنها با حضور فعال و کارشناسانه انجام خواهد پذیرفت.

همچنین فرهنگ سازی در این راستا را با داشتن اطلاع رسانی مناسب ، کمک مردمی و مشارکت دستگاه‌های مرتبط همانند صدا و سیما بیان نمود.

وی در پایان افزود: حفظ و صیانت از حریم راه‌ها و نیز كنترل و مدیریت دسترسی‌ها از وظایف ذاتی اداره كل بوده و نقش بسزایی در افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی دارد كه این امر مستلزم اهتمام همه جانبه بخش‌های ذیربط در اداره كل می‌باشد.

لذا به منظور نظارت مستمر به نحوه صیانت و بهره‌برداری صحیح از حریم راه‌ها و نیز هم اندیشی و همكاری در نگهداری ، حفظ و صیانت از حریم راه‌ها ، شناسایی معضلات ، تخلفات و نیز برخورد قانونی به موقع ، مقتضی است كمیته ای دائمی با عنوان نظارت بر حفظ و بهره برداری از حریم راه‌ها متشكل از عوامل ذیربط و با شرح وظایف ذیل تشكیل و نسبت به ارائه گزارش دوره‌ای منظم اقدامات انجام شده اقدام شود.