شناسهٔ خبر: 60209 - سرویس استان‌ها

مسئول کمیته حمل ونقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل خبر داد:

اعزام بیش از ۳هزار زائر آذربایجانی ازطریق پایانه مرزی بیله سوار به کربلای معلی

زائران مسئول کمیته حمل ونقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: تا به امروز ۳ هزار و۳۰۰ نفر زائر از کشورهای آذربایجان ،گرجستان و روسیه توسط ۶۶دستگاه ناوگان از طریق پایانه مرزی بیله سوار عازم کربلای معلی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ، علی رحمتی با بیان اینکه سال گذشته در همین مدت ۳هزار و۷۰۰نفر زائر با ۷۳دستگاه ناوگان از این مرز اعزام شده بودند افزود:خوشبختانه امسال نیز از ۲۳مهرماه پایانه آماده پذیرایی از میهمانان اربعین حسینی است و تا ۳ آبان ماه نیز خدمت رسانی به زائرین آذری ابا عبدالله الحسین (ع) ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان با اشاره به اینکه تردد این زائران بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی بیله‌سوار و شلمچه با امنیت کامل درجریان است و این روند نیز درحال افزایش است تصریح کرد: هیچگونه محدودیتی در این مرز برای این زایران در نظرگرفته نشده و بازگشت این زوار پس از اربعین حسینی به کشور آذربایجان از طریق همین محل،پایانه مرزی بیله سوار خواهد بود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه موکب عزاداری در مرز بیله سوار با هدف پذیرایی از زائران جمهوری اذربایجان و گرجستان این بار در پایانه مرزی و در یک شرایط مناسب تر راه اندازی شده است گفت:در نمازخانه جدیدالاحداث پذیرای زایران در پایانه مرزی خواهیم بود.

رییس ستاد کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر استان خاطرنشان کرد:ما بدون هیچگونه مشکلی در تامین وسایط نقلیه مسافری و امکانات مورد نیاز زائران سعی داریم به بهترین شکل در خدمت زوار حسینی از اهالی استان وکشورهای دیگر باشیم.

قبادی فرماندار بیله سوار نیز با حضور درپایانه مرزی بیله سوار از تلاش‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در جابجایی زائران آذری اربعین حسینی قدردانی کرد و گفت:به همت راهداران پر تلاش در فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار یک مسجد با زیربنای ۴۰۰متر مربع جهت برپایی موکب و پذیرایی از زائران سرور وسالار شهیدان احداث شده است.