شناسهٔ خبر: 60220 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

تردد بالغ‌بر ۲۱۴ هزار زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان تاکنون/ پیش‌بینی ۶۰ هکتار پارکینگ برای هرکدام از مرزهای خوزستان

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از تردد بالغ‌بر ۲۱۴ هزار نفر زائر ایرانی و ۶۴ هزار زائر غیر ایرانی از مرزهای استان خوزستان به عتبات عالیات خبر داد.

غلام عباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بیش از ۶۲ هزار زائر ایرانی از  مرز چذابه تاکنون عبور کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین از این مرز۶۷ هزار زائر غیر ایرانی تردد داشته‌اند که نشان‌دهنده ۱۲۰ درصد افزایش تقاضا اتباع بیگانه برای عبور از این مرز است.

وی از کاهش ۳۲ درصدی تقاضا برای عبور از مرز شلمچه نسبت به مدت مشابه خبر داد افزود: بیش از ۱۷۹ هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام‌شده که از این میزان  ۱۵۲ هزار نفر ایرانی و ۲۷ هزار نفر زائر غیر ایرانی بوده است.

بهرامی نیا در خصوص میزان پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده برای زائران در مرزهای استان خوزستان نیز گفت: در مرز شلمچه  ۶۰ هکتار پارکینگ پیش‌بینی‌شده که با توجه به آمارهای سال گذشته که تردد بالغ‌بر ۸۵۰ هزارنفری را نشان می‌دهد پاسخگوی میزان تقاضا در این مرز است.

وی با اشاره به اینکه در مرز چذابه نیز ۶۰ هکتار پارکینگ برای خودروهای شخصی پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد:به‌منظور سهولت در جابه‌جایی زائران خصوصاً در مسیر برگشت قسمت‌های ویژه‌ای از این پارکینگ‌های برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ناوگان موردنیاز پیش‌بینی‌شده است تا از بروز مشکل برای زائران پیشگیری شود تصریح کرد: بر روی شرکت‌های تعاونی در استان نظارت ویژه‌ای در این ایام صورت خواهد گرفت تا نرخ‌های مصوب به‌صورت دقیق اجرایی شوند.

وی در مورد آمادگی پایانه‌های مرزی مستقر در دو مرز شلمچه و چذابه نیز گفت: تمامی امکانات بهداشتی و خدماتی این پایانه‌های آماده سرویس‌دهی به زائران محترم است و سیستم‌های گرمایشی برای آینده نیز پیش‌بینی‌شده است.

بهرامی نیا در مورد مشکل آب پایانه مرزی چذابه و شلمچه گفت: در این دو پایانه در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود نداشته و آب موردنیاز هر دو پایانه با هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های ذی‌ربط تأمین‌شده است.