شناسهٔ خبر: 60236 - سرویس ریلی

تمهیدات راه‌آهن کرمانشاه و اراک برای زائران اربعین/۱۷۶ رام قطار مسافری آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین  

جلال الدین کوکنار مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات برای هرچه بهتر خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین قطارها در مسیر کرمانشاه دیده‌شده است گفت: در ایام اربعین ۱۷۶ رام قطار مسافری رفت‌وبرگشت برای مسیر تهران کرمانشاه پیش‌بینی‌شده است.

جلال‌الدین کوکنار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ۱۷۶ رام قطار مسافری رفت‌وبرگشت از تهران به سمت کرمانشاه در بازه زمانی ۲۷ مهر تا ۱۳ آبان پيش بيني شده است.

وی در رابطه با تمهیدات صورت گرفته  برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز گفت:برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران مولا امیرالمؤمنین و امام حسین (ع) تمهیدات ویژه‌ای شامل استقرار نیروهای خبره در ایستگاه کرمانشاه،هماهنگی با استان کرمانشاه در رابطه با تأمین امنیت ایستگاه و مسیر و ایجاد موکب زائران با هماهنگی با آستان قدس رضوی همچنین استقرار قطار نجات در ایستگاه کرمانشاه صورت گرفته است.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک ادامه داد:باید به اين نكته توجه داشت که ایستگاه اراک نقطه ثقل و دوراهی مهم اتصال مسیر ریلی جنوب و غرب کشور است و به همین علت اقدامات مهمی برای سهولت در انتقال مسافران در این ایستگاه نیز پیش بینش شده و همچنین ۲۶ رام قطار از این ایستگاه به‌سوی اهواز و شلمچه سرویس‌دهی خواهند كرد.

وی با تأکید بر اینکه بلیت قطارهای اربعین این مسیر به‌صورت اینترنتی به فروش رسیده و انتقال ترکیبی برای زائران پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد:برای سهولت هرچه بیشتر زائران با هماهنگی شرکت رجاء فروش بلیت قطار تا لب مرز مهران صورت گرفته و پس از پیاده شدن زائران در ایستگاه کرمانشاه با اتوبوس به‌سوی پایانه مرزی مهران هدایت می‌شوند.

کوکنار با یادآوری اینکه هزینه این بلیت مجموع هزینه قطار بعلاوه اتوبوس مسیر مهران است افزود:برای مسیر برگشت نیز چک بلیت از درب اتوبوس در پایانه مرزی مهران صورت خواهد گرفت و با کدبندی خاصی مسافران برگشت این قطار شناسایی می‌شوند البته فروش بلیت برگشت هنوز به‌صورت آنلاین ادامه داشته و ظرفیت این مسیر تکمیل‌نشده است.