شناسهٔ خبر: 60250 - سرویس بنادر و دریانوردی

تأکید هندوستان بر اجرای راه‌آهن مشهد-هراز و چابهار زاهدان/ اعلام هند به تعهد خود به اجرای موافقت‌نامه چابهار

چابهار قائم‌مقام وزیر امور خارجه هندوستان با اعلام اینکه هند به تعهد خود به اجرای موافقت‌نامه چابهار پایبند است گفت: هندوستان مشتاق است تا راه‌آهن مشهد-هراز و چابهار- زاهدان زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی تیرو مرتی قائم‌مقام وزیر امور خارجه هندوستان در نشست شورای هماهنگی موافقت‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان ( موافقت‌نامه چابهار) گفت: چابهار کانون حمل‌ونقل منطقه محسوب می‌شود و به همین دلیل همکاری با ایران برای ما حائز اهمیت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشتیرانی شریان حیاتی کشورها محسوب می‌شود گفت: اجرای پروژه راه‌آهن مشهد-هراز و چابهار- زاهدان را خواستاریم و  بی‌صبرانه منتظر بهره‌برداری از این دو پروژه هستیم.

قائم‌مقام وزیر خارجه هندوستان در ادامه گفت: چابهار در مسیر آسیای میانه قرار دارد که می‌توانیم فعالیت‌های ترانزیتی خود را در این بندر متمرکز کنیم.

مرتی همچنین اعلام کرد رالی اتومبیل‌رانی INSTC امسال اجرا می‌شود که از مسیر چابهار است که این کریدور چابهار را تثبیت و موافقت‌نامه را تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ریزه‌کاری‌هایی ممکن است سرعت پیشرفت را آرام کند و اما هرچقدر دقت کار در ابتدا بیشتر باشد در ادامه مطمئن‌تر پیشرفت خواهیم کرد.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه هندوستان همچنین تصریح کرد: باید مناسبات به‌صورت گام‌به‌گام باشد و هند تعهد خود را به اجرای موافقت‌نامه چابهار اعلام می‌کند.