شناسهٔ خبر: 60265 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های فارس خبر داد:

آغاز عمليات نصب سيستم سوئيچينگ فرودگاه شيراز تا دو هفته آينده

رضا بدیعی فرد مديرکل فرودگاه‎های استان فارس از آغاز عمليات نصب سيستم سوئيچينگ فرودگاه شيراز تا دو هفته آينده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان فارس، رضا بديعي‎فرد که در مراسم گراميداشت روز جهاني مراقبت پرواز در فرودگاه شیراز سخن می‎گفت، ضمن بیان این خبر گفت: اکنون ۲۵ درصد از تجهيزات باقيمانده سوئيچينگ فرودگاه شيراز تحويل فرودگاه شده است و آغاز نصب آن تا دو هفته دیگر خبر داد.

وي همچنين به رايزني هاي انجام شده براي خريداري رادار جديد فرودگاه اشاره كرد و افزود: با پيگيري‎هاي انجام شده در دو سال گذشته، مديرعامل محترم شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران با خريداري اين سيستم موافقت كرد و با تأمین اعتبار توسط شركت اقدامات لازم برای انتقال آن به كشور در حال انجام است.

بدیعی‎فرد با بيان اينكه تملك اراضي مربوط به نصب آنتن رادار در ارتفاعات كوه تنگ‎ريز واقع در ميمند فارس انجام شده است، توضیح داد: مراحل اوليه احداث جاده دسترسي به قله سپيدار در حال انجام است و نقشه‎هاي ابنيه به تأييد نهايي رسيده است كه با برنامه‎ريزي انجام شده اميدواريم در سال آينده شاهد عملياتي شدن آن باشيم.

گفتني است، مراسم بزرگداشت روز جهانی مراقبت پرواز با حضور مديركل فرودگاه‎هاي استان فارس، فرمانده پايگاه هوايي شهيد دوران، رؤساي شركت‎هاي هواپيمايي و نمايندگان ارگان‎ها و سازمان‎هاي مستقر در این فرودگاه برگزار شد و از تعدادي از كنترلرهاي ترافيك هوايي فرودگاه شيراز با اهداي لوح تقدير شد.