شناسهٔ خبر: 60273 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

وزش بادهای شدید همراه با افزایش دما در استان های شمالی/ ورود سامانه بارشی از فردا در غرب کشور

آب و هوا- هواشناسی بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد و این وضعیت فردا درجنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد و این وضعیت فردا درجنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

فردا چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب به کشور، بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق در این مناطق آغاز شده و روز پنجشنبه ضمن تشدید بارش، گستره آن غرب و مناطقی از جنوب غرب کشور را هم در برخواهد گرفت.

این وضعیت روز جمعه علاوه بر استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب، در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و همین‌طور دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی در استان‌های تهران، البرز و قزوین نیز گسترش خواهد یافت.

شایان ذکر است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران و روز پنجشنبه در مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش محسوسی خواهد داشت. همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور و روزهای پنجشنبه و جمعه در غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی بیانگرشکل گیری جریانات جنوبی و وزش باد شدید طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه درنوار شمالی کشور، بویژه استان‌های ساحلی دریای خزر، می باشد که همراه با ورزش باد گرم همراه با افزایش دما خواهد بود.

فردا چهارشنبه این افزایش دما همراه با وزش بادهای شدید در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود که دما این استان‌ها ۳ تا ۵ درجه بالا خواهد رفت. پنجشنبه هم استان‌های گلستان و خراسان شمالی با افزایش دمای ۵ تا ۸ درجه چنین شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.