شناسهٔ خبر: 60282 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

اسلامی قادر به ادامه روند توسعه صنعت هوایی است/ جو مجلس ر مورد انتخاب اسلامی مثبت است

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی، اسلامی را یک مدیر کلان‌نگر توصیف کرد و گفت: تجربه غنی وی در حوزه هوانوردی می‌تواند در شرایط فعلی برای این صنعت راهگشا باشد.

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه مدت مدیدیست با محمد اسلامی آشنایی دارد، درباره صلاحیت او برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای مهندس اسلامی مدیر کلان نگریست و تجربه کاری با بخش‌های مختلف حاکمیت را دارد. همچنین به دلیل حضور در شورای عالی هواپیمایی و شورای عالی شهرسازی، با رسالت‌ها و ساختارهای وزارت راه و شهرسازی تا حدود بسیار زیادی آشناست.

وی ادامه داد: آقای اسلامی هم در حوزه هوایی تجربه غنی دارد و هم در حوزه شهرسازی و مدیریت پشتیبانی دفاعی فعالیت اثر بخشی داشته است.

عابدزاده درباره تاثیر انتخاب اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی بر صنعت حمل‌ونقل هوایی گفت: از آنجا که مهندس اسلامی در شورای هواپیمایی حضور داشته است، در وضع استراتژی‌های اخیر حمل و نقل هوایی نقش داشته و در جریان تمام مشکلات و راهکارها هست.

وی افزود: به نظر من وی با کمترین مشکل قادر به ادامه روند توسعه حمل و نقل هوایی است، چراکه هم در زمینه صنعت هواپیمایی و ساخت هواپیما و هم در زمینه صنعت حمل‌ونقل تجربه دارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به تجربه اسلامی در حوزه ساخت هواپیما اشاره کرد و گفت:  با توجه به شرایط تحریم و تجربه و باور مهندس اسلامی به ساخت، عملکرد وی می تواند در این مقطع راهگشا باشد. علی الخصوص با توجه به اطلاعات غنی که در زیرساخت‌های تکنیکی وزارت دفاع دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای صنعت حمل و نقل  هوایی در جنبه‌های مختلف، مانند ایجاد نظام نامه‌ها و روش‌ها، مسایل فنی و عملیاتی که در طول ۵ سال اخیر به اجرا گذاشته شده، رشد قابل ملاحظه‌ای در صنعت حمل‌ونقل هوایی را نتیجه داده است. آقای مهندس اسلامی همین مسیر را دنبال خواهد کرد و می‌توانیم امیدوار باشیم در این شرایط سخت، خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه دهیم.

عابدزاده در انتها گفت: جو مجلس در خصوص انتخاب آقای اسلامی مثبت است. در کمیسیون‌های مختلف با ایشان حضور داشتم و شاهد بودم نماینده‌ها از این انتخاب استقبال می‌کردند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر وی هیچگونه مشکلی در مدیریت خود نداشته است، در مجلس با استقبال خوبی مواجه شده است.