شناسهٔ خبر: 60292 - سرویس وزارتی

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

اسلامی در حوزه راه و شهرسازی، متخصص و مجری توانمندی‌ است

سیدحسین افضلی اسلامی با چالش‌ها و مسائل پیش روی وزارت راه و شهرسازی آشنا و آن‌ها را شناسایی کرده است.

سید حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به معرفی محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: باید برنامه اسلامی در فراکسیون عمران شنیده شود، در اولین جلسه، وقت زیادی برای مطرح‌شدن برنامه‌های ایشان نبود و امیدواریم در جلسه آتی این کمیسیون به طور مفصل در جریان کامل برنامه‌های اسلامی قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه صحبت‌های اجمالی اسلامی در جمع نمایندگان کمیسیون عمران و کارنامه وی حاکی از عمل‌گرایی و تخصص در این حوزه است، افزود: در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی به دلیل تأمین نشدن اعتبار بر زمین‌مانده است و لازم است که وی با بتواند با استفاده از توان‌بخش خصوصی و بکارگیری سرمایه‌گذاران، آن‌ها را به سرانجام برساند.

افضلی با یادآوری اینکه چگونگی تدوین و نحوه ارائه برنامه‌های اسلامی به مجلس، نظر مثبت نمایندگان را برای کسب رأی نمایندگان جلب می‌کند، اضافه کرد: اسلامی از بعد تخصصی و اجرایی توانمندی‌های خوبی را داراست و اگر برنامه‌های پیشنهادی وی به مجلس معقول و منطقی بوده و برای مشکلات حوزه مسکن، راه، حمل‌ونقل ریلی و هوایی و ... راه‌حل ارائه کند، راه برای وی هموار است اما باید منتظر ماند و دید که در جلسه بعدی کمیسیون عمران چه مباحثی را مطرح خواهد کرد.

نماینده مردم اقلید گفت: در عین حال اسلامی علاوه بر تخصص و دانش باید توان مدیریتی گسترده داشته باشد تا بتواند مجموعه وسیع و گسترده وزارت راه و شهرسازی را اداره کند و با زبان کارشناسان و مشاوران این حوزه آشنا باشد و جنس کار و مشکلات را بشناسد و در تعامل با مجلس، فعال عمل کند.

وی افزود: به طور کلی کمیسیون عمران، نظر مثبتی به وی دارد و نمایندگان مازندران نیز از وی به‌خوبی یاد می‌کنند اما باید درنهایت منتظر رأی نمایندگان بود.