شناسهٔ خبر: 60318 - سرویس ریلی

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی:

تمهیدات راه اهن مشهد مقدس برای زائران اربعین/اتمام ظرفیت قطارهای مشهد – شلمچه و مشهد-کرمانشاه به وسیله زائران اربعین

هادی ضیایی‌مهر مدیر کل راه آهن خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به  زائران اربعین حسینی برنامه ریزی دقیقی در این استان صورت گرفته است گفت: تمامی ظرفیت قطارهای مشهد - شلمچه و مشهد - کرمانشاه به وسیله زائران اربعین پر شده است.

محمدحسین ضیایی‌مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های جاری راه آهن خراسان رضوی و زمانبندی قطارهای جنوب تصریح کرد:برنامه حرکت قطارهای مسیر مشهد  به سمت جنوب کشور در پاییز امسال مدون شده که اعزام روزانه ۹۰۰ مسافر در این مسیر پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق اعلام مسئولان پس از اینکه زائران مشهد مقدس به خرمشهر رسیدند با ریل باس رایگان به پایانه مرزی مستقر درشلمچه هدایت می شوند اظهار کرد:همچنین در گذشته هر ۴ روز یکبار قطار به سمت کرمانشاه حرکت می کرد که در ایام اربعین با هماهنگی هایی که صورت گرفته یک روز در میان این قطار به سمت کرمانشاه می رود و پس از آن با حمل و نقل ترکیبی پیش بینی شده زائران به سوی مرز مهران با اتوبوس منتقل می شوند.

ضیایی مهر با بیان اینکه ظرفیت پیش بینی شده برای قطار مشهد-کرمانشاه زائران اربعین ۴۸۰ نفر است افزود:با توجه به افزایش حجم تقاضا برای عتبات از مشهد مقدس با پیگیری هایی مستمر و بسیج امکانات ۱۰ قطار فوق العاده نیز در بازه زمانی ۲۸ مهر تا ۱۳ آبان برای این مسیر پیش بینی شده که با اضافه شدن این ۱۰ رام قطار ظرفیت این مسیر به ۴هزار و ۸۰۰ نفر رفت و برگشت می رسد.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی با یادآوری اینکه از روز پنج شنبه ۲۶ مهر فروش بلیت قطارهای فوق العاده بارگزاری شده است تصریح کرد:با شروع پیش فروش بلیت های قطارهای اربعین تمام ظرفیت های مسیر مشهد به جنوب و حتی قطارهای فوق العاده تمام و باعث شده است تا یک بلیت قطار نیز باقی نماند.

وی در پایان یادآور شد: برای اینکه سایر مسافران نیز بتوانند از طریق مسیر ریلی به سوی مرزهای جنوبی کشور رهسپار شوند راه اهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی از تهران به سوی مهران و کرمانشاه فراهم کرده است که زائران خراسانی عتبات می توانند با دو مسیره کردن سفر خود از این ظرفیت ها نیز استفاده کنند .