شناسهٔ خبر: 60334 - سرویس جاده‌ای

حسن نیا اعلام کرد:

آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تحقق برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این سازمان با اهتمام كلیه مدیران و همكاران خود در سراسر كشور نیز با حمایت قاطع از برنامه‌های پیشنهادی آقای مهندس اسلامی، آمادگی كامل خود را برای تلاش مضاعف در جهت دستیابی به اهداف و برنامه­‌های اعلام شده از سوی ایشان اعلام می­‌نماید.

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده­ای در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد رئوس برنامه­‌ها و رویکردهای مهندس محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تمام اولویت‌های مورد نظر به نحو شایسته‌ای در برنامه­‌های اعلامی ایشان لحاظ گردیده كه تسلط و دقت نظر مهندس اسلامی به اهم نیازهای این حوزه را نشان داده و با توجه به سوابق تحصیلی و تخصصی ایشان و مدیریت در سطوح مختلف مرتبط با این حوزه و شناخت قبلی بنده از ایشان، آینده روشنی را جهت تحقق برنامه اعلامی در چارچوب اهداف و برنامه‌­های بالادستی كشور ترسیم می­‌نماید.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اهتمام كلیه مدیران و همكاران خود در سراسر كشور نیز با حمایت قاطع از برنامه‌های پیشنهادی آقای مهندس اسلامی، آمادگی كامل خود را برای تلاش مضاعف در جهت دستیابی به اهداف و برنامه­‌های اعلام شده از سوی ایشان اعلام می­‌نماید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: سهم ۹۰ درصدی جابجایی بار و مسافر در كشور از طریق شبكه‌ راه‌ها، خود به تنهایی اهمیت بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را به خوبی نشان می­دهد. گردش مالی ده‌ها هزار میلیارد تومانی صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای و حضور ده‌ها میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه و فعالین اقتصادی اعم از؛ پیمانكاران، مشاوران، اصناف و تشکل‌ها و انجمن­ها، رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی و سایر ذی‌نفعان در این بخش، بیانگر سهم عمده این صنعت و تأثیرگذاری آن در اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی كشور است.

حسن نیا خاطرنشان کرد: واضح است كه حتی اندكی ارتقای بهره‌وری در این بخش، تأثیر قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد ملی در سطوح كلان و خرد و تأمین رضایتمندی اقشار مذكور را به همراه خواهد داشت. از طرفی، علیرغم تلاش قابل‌توجه مسئولان در سال‌های اخیر، هنوز هم شاهد تصادفات رانندگی شهری و برون‌شهری هستیم كه یكی از دغدغه­ های اصلی مردم و دولت به شمار می­رود و لزوم توجه بسیار جدی به موضوع ایمنی حمل‌ونقل جاده­ای را دوچندان می­سازد.

وی افزود: قابلیت حركت و دسترسی ایمن، پایدار و اقتصادی در شبكه حمل‌ونقل جاده‌ای، مؤلفه‌­های اصلی و مورد انتظار این بخش به شمار می­روند و لازم است تمام برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل بر این مؤلفه‌ها استوار باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه یادآور شد: رسیدگی به امور پیمانكاران و مشاوران و رفع مشكلات مالی پروژه‌ها با روش‌های مختلف تأمین منابع و تلاش در جهت واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، حل نارسایی‌­ها و بهبود ساختار موجود در رابطه با فعالیت اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی و رانندگان جزو اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این حوزه است.

وی با بیان اینکه «ارتقای ایمنی شبكه راه‌ها و مدیریت هوشمند ایمنی شبكه حمل‌ونقل جاده‌ای با همكاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در اولویت فعالیت‌های حوزه راه و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد» گفت: توسعه متوازن شبكه راه‌ها و تكمیل پروژه‌های راه‌سازی موجود، قابلیت حركت و دسترسی را افزایش می‌دهد و لازم است در رابطه با خدمات مطلوب به كاربران جاده‌ای در این شبكه نیز برنامه‌ریزی دقیق و كاملی صورت گیرد.

حسن‌نیا با اشاره به اینكه برنامه‌ریزی در جهت ارتقای پایداری و تاب‌آوری صنعت حمل‌ونقل و شبكه راه‌های كشور، در بروز حوادث و وقایع طبیعی و انسان‌ساز جزو برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود اعلام كرد: این موضوع نقش غیرقابل انكاری در ثبات اقتصادی و رضایتمندی كاربران جاده‌ای و ذینفعان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه خواهد داشت.