شناسهٔ خبر: 6035 - سرویس استان‌ها

ایدنی:

رونق بخشی به بنادر شرق هرمزگان/ واگذاری بندر سیریک

بازديد ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتخاذ تدابیری به منظور رونق بخشی به بنادر سیریک و تیاب واقع در شرق این استان و سایر بنادر خط ساحلی مکران با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" در حاشیه بازدید یکروزه خود از بنادر شرق هرمزگان گفت: عملیات لایروبی بندر سیریک در شرق هرمزگان با ۹۰ درصد پیشرفت در مراحل پایانی اجراست و قرار است در فاز سوم توسعه این بندر چندمنظوره، ساخت اسکله و محوطه پسکرانه این بندر به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: هم اکنون رونمایی عمومی در این زمینه انجام شده و ۴ شرکت برای سرمایه گذاری، توانمندی های خود را ارائه داده اند که درحال بررسی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یاد اور شد: ساخت این بندر با ۳۶ هکتار مساحت حوضچه و ۷۰ هکتار پس کرانه با سرمایه گذاری سازمان بنادر، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: وی یادآور شد: در حال حاضر با انجام ۵۰۰ هزار مترمکعب لایروبی در حوضچه بندر چندمنظوره سیریک، حدود  ۳.۵ متر آبخور برای تردد ایمن شناورها در این بندر ایجاد شده است.

ایدنی همچنین در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده به منظور احیای بندر تاریخی تیاب گفت: با توجه به رسوب خاک در خور طبیعی این بندر، از اردیبهشت ماه سال جاری با هماهنگی ادارات مرتبط، لایروبی دهانه این خور تا عمق ۵ متر آغاز می شود.

وی ادامه داد: شناورهای سنتی منطقه با آغاز بادهای موسمی باید به هشدارهای مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان توجه کنند و علاوه بر بازرسی های فنی به جلیقه و حلقه نجات مجهز شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بر لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب جهت رونق گردشگری دریای و ساحلی در خط ساحلی مکران و بهره برداری از جاذبه های خدادادی این منطقه برای بهبود معیشت ساحل نشینان، گفت: با توجه به وجود سواحل زیبا در منطقه شرق هرمزگان، تعاونی های شهرستان سیریک می توانند متشکل شوند تا این اداره کل با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری بتوانند در زمینه های فنی و تسهیلاتی از فعالیت گردشگری شناورها حمایت کنند.

طبق آمار ارایه شده از سوی مسئولان شهرستان سیریک، طی ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۴، بالغ بر  ۲۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه های ساحلی شهرستان سیریک بازدید کردند.