شناسهٔ خبر: 60358 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

فعالیت سامانه بارشی از فردا تا اواسط هفته آینده در اکثر نقاط کشور

آب و هوا طی دو روز آینده به سبب شکل گیری الگوی گرم باد بر روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آیندده نگری مطابق نقشه های پیش یابی، طی دو روز آینده به سبب شکل گیری الگوی گرم باد بر روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی وجود دارد.

پیش  بینی امروز این بود که وزش باد شدید و افزایش دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و فردا این شرایط در استان های گیلان و خراسان شمالی دیده خواهد شد.

در دو روز آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی استان کرمان و شرق استان هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

همچنین بررسی تصاویر ماهواره هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد شده است که فعالیت این سامانه بارشی امروز در شمال غرب کشور و فردا پنجشنبه در شمال غرب و غرب و روز جمعه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و قسمت هایی از مرکز کشور متمرکز خواهد بود.

این سامانه تا اواسط هفته آینده روی کشور فعال است و بر این اساس امروز در استان های آذربایجان غربی و شرقی، فردا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و زنجان و روز جامعه علاوه بر استان های فوق در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

در روز جمعه احتمال بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات استان های واقع شمال غرب و ارتفاعات البرز وجود خواهد داشت. از بعدازظهر جمعه با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش بینی می شود.

امروز شرق خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. همچنین با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه سواحل استان گیلان و مازندران مواج است.    

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.