شناسهٔ خبر: 60368 - سرویس وزارتی

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تاكید كرد:

درخواست رئیس جمهور برای بازآفرینی شهری، تكمیل مسكن مهر و اشتغال / لزوم تحرك بخش مسكن و حمل ونقل برای رسیدن به توسعه و اشتغال

جلسه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به خواسته رئیس جمهور در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری، تكمیل و واگذاری مسکن مهر را مطالبه جدی متقاضیان دانست و تاكید كرد: تحرك بخشیدن به بخش مسكن و حمل ونقل می تواند در توسعه و اشتغال در كشور موثر باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در اولین نشست خود با معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اینكه در شرایط امروز كشور، وزارت راه و شهرسازی نقش بسیار بزرگ و مهمی می‌تواند ایفا کند، تأکید كرد: سهم وزارت راه و شهرسازی در توسعه، اشتغال و تولید در کشور را مهم و قابل‌توجه است.

وی تأکید كرد: کم‌کاری این وزارتخانه تأثیر مستقیم بر روی زندگی مردم دارد. از این رو تحرک بخشیدن به حوزه‌ها در زیرساخت‌های مسکن و شهرسازی و تمامی شقوق حمل‌ونقل باید مورد توجه این وزارتخانه قرار گیرد.

اسلامی اجرای طرح بازآفرینی شهری و رفع معضلات حاشیه‌نشینی را جزو مطالبات جدی رئیس‌جمهوری عنوان کرد و گفت: به‌منظور تحقق اهداف دولت در خصوص طرح بازآفرینی شهری باید از سوی ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران اقداماتی صورت گیرد که نتایج آن منشأ خیر و برکت برای مردم باشد.

وی خطاب به مدیران كل استانی ، مسکن مهر را مطالبه جدی متقاضیان دانست و تصریح کرد: اگرچه برخی كمبودها و نواقص ناشی از مسئولیت دیگران است اما وقفه و سنواتی شدن آن‌ها به‌جز استهلاک و بحرانی ساختن مطالبات اجتماعی دستاورد دیگری در بر نخواهد داشت.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: پاسخگویی به مطالبات مردم در قبال مسکن مهر از سوی رئیس‌جمهوری مورد تأکید قرار داشته و در ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همواره مورد پیگیری قرار دارد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه و نگهداری راه‌های روستایی به‌ویژه در مناطق محروم کشور تأکید کرد: توسعه راه‌های روستایی نیاز به یک اقدام جهادی به‌خصوص در مناطق محروم دارد که باید با حد اقل کار دیوان‌سالاری شتاب گیرد.

وی افزود: در استان مازندران به مدلی دست‌یافتیم که می‌توان با اتصال ظرفیت‌های گوناگون به یکدیگر، طبق برنامه، بر اساس شاخص‌ها و در زمان مشخص به میزان مورد نظر راه‌های روستایی دست یافت.

مهندس اسلامی بین کرد: با توجه به تحریم‌های پیش رو و ضعف در تأمین بودجه که افکار عمومی را مشغول خود کرده است، الگوهای متفاوت تأمین منابع و جذب سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی استفاده از مدل‌های BOT، BLT و BOO در پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل را از دیگر انتظارات و برنامه‌های آتی برشمرد و گفت: در این راستا نیازمند تعریف پارامتر‌های کارآمدی برای منتج شدن به انعقاد قرارداد هستیم.

وی با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود در پایان تأکید داشت: به‌منظور تحقق اهداف برنامه پیشنهادی، رویکرد‌ها و راهبردها از سوی معاونان و مدیران مورد مطالعه و در دستور کار قرار گیرد و ثبات در مدیریت، جوانگرایی، استفاده از بانوان توانمند و توجه به امانتداری، صراحت و كارآمدی همواره مورد توجه است.

اسلامی در ابتدای سخنانش معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی را نمونه بارز نیروهای ارزشی، زحمت‌کش و کارشناسان زبده خواند که سابقه خدمت‌رسانی آن‌ها به وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی باز می‌گردد