شناسهٔ خبر: 60377 - سرویس مسکن و شهرسازی

بیانیه رییس دستگاه نظارت بر انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی ساختمان استان تهران/حفظ جان و مال مردم مهم ترین دغدغه مهندسان منتخب پایتخت

نظام مهندسی رییس دستگاه نظارت بر انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی ساختمان استان تهران خطاب به جامعه مهندسی این استان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

"جامعه مهندسین ساختمان استان تهران، اعضای محترم هیات هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

سلام علیکم

اینک که دو هفته از زمان انتخابات سپری شده است، ضمن ذکر یاد و خاطره دبیر پر تلاش انتخابات دوره‌های هفتم و هشتم نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس مرحوم مغفور سپندیان بر خود لازم دیدم نکاتی را یادآوری کنم:

در ابتدا از اعضای هیات مدیره اجرایی این دوره از انتخابات سپاسگزارم، وقت‌شناسی، دقت کم‌نظیر و شناخت خوب از جامعه مهندسی ساختمان استان تهران، پشتوانه قوی برگزاری آبرومندانه، بی‌حاشیه و بدون هیچ‌گونه مشکل از توانمندی های هیات اجرای این دوره بوده است.

همچنین تبریک به هیات مدیره جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شما عزیزان، منتخب مهندسان پایتخت هستید، امیدوارم به دور از حاشیه‌ها بازوی پرتوان جامعه مهندسین این استان باشید.

روی دیگر سخنم با مهندسان استان تهران است. بالاخص مهندسان جوان، شما که کیفیت زندگی مردم این استان را رقم می‌زنید، شما که حفظ جان و مال مردم برایتان دغدغه است. سازمان نظام مهندسی خانه شماست، از خانه‌تان دور نشوید شما می‌توانید با فعالیت بیشتر و مطالبه‌گری در اتفاقات، رویدادها، تغییر ساختارها، پی‌گیری پیشنهادات و اجرایی نمودن آنها، اصلاح بخشنامه‌ها و حتی آیین‌نامه‌ها موثر باشید، شما بهتر از من می‌دانید که تشکل‌های صنفی از مهم‌ترین ارکان جامعه مدنی هستند، شما با فعالیت‌تان هم به بهتر شدن زندگی تهرانی‌ها کمک می‌کنید و هم در ساختن یک شهر مدرن بر پایه اصول ایرانشهری و سنت معماری می‌توانید مبدع تحول و نوآوری باشید. دوره هشتم نظام مهندسی تهران زمان اقدام و عمل است، از دوره هشتم غافل نشوید و به مهندسی مجدد بیندیشید. در گام نخست مهندسی مجدد در رفتارها در اخلاق مهندسی‌مان!

و اما شما اصحاب رسانه، شما ثابت کردید که اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع می‌تواند در رفع شبهات جامعه مهندسی، تعامل بیشتر و ارتباط نزدیک‌تر با مهندسان به درستی عمل کند، تا انتخابات دوره بعدی با جریان نظام مهندسی خداحافظی نکنید، روح پرسش‌گری و پی‌گیری مطالبات جامعه مهندسی را فراموش نکنید.

بیایید جریان‌ساز اتفاقات خوب در ارتقای ساخت و سازهای شهری، کمک به ایجاد تشکل‌های صنفی مهندسی پاکدست و افزایش کیفیت زندگی تهرانی‌ها باشیم."

مراسم اعطای اعتبار نامه‌های هیات مدیره نظام  مهندسی ساختمان روز گذشته، ۳ آبان ۱۳۹۷ با حضور حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد./