شناسهٔ خبر: 60380 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران طی امروز و فردا در شمال و شمال غرب کشور / کاهش قابل ملاحظه دما از بعدازظهر جمعه در نیمه شمالی

آب و هوا امروز با تقویت الگوی گرم باد بر روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تقویت الگوی گرم باد بر روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی پیش‌بینی شد.

همچنین با تقویت سامانه بارشی که از شمال غرب وارد کشور شده است امروز در شمال غرب و غرب و فردا جمعه در شمال غرب، غرب و قسمت‌هایی از مرکز کشور، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت بارشی این سامانه در روز شنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب تضعیف شده و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب کشور است.

بعدازظهر فردا جمعه با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور دور از انتظار نیست و این شرایط در روز شنبه احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز را بالا می‌برد.

همچنین با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه تا اواسط یکشنبه سواحل استان گیلان و مازندران مواج خواهد بود.

همچنین امروز در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی استان کرمان و شرق استان هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست و فردا جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید را تجربه می‌کند. بیشینه دمای امروز تهران ۲۷ درجه بود و فردا کمینه دما در پایتخت در ایستگاه مهرآباد ۱۶ درجه  خواهد بود.

اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر امروز گرم‌ترین مراکز استان بودند و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان لقب گرفت.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.