شناسهٔ خبر: 60382 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

ایمنی در اولویت مسائل حمل‌و‌نقل جاده‌ای است/ افزایش قیمت سوخت بدون کاهش قیمت خودرو ظلم به مردم است/ حمایت تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از وزیر پیشنهادی

گزارش اخر هفته ‌پیش‌بینی جابجایی ۹۰ درصدی زائران اربعین از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، پل شهید ناجیان کریدور ساحلی جنوب در آستانه اربعین افتتاح شد، تاکید بر آماده‌باش كامل بخش راهداری در برابر بارش‌های بی‌سابقه پاییز امسال، بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به بهره‌برداری رسید، آماده‌سازی تمام پایانه‌های مرزی برای پذیرش زائران اربعین و مردم مراقب کلاه‌برداران در قالب کارت اشتراک امداد خودرو باشند سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ گذشته مربوط به معرفی محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، برنامه‌های وی در حوزه راه و حمل‌ونقل جاده‌ای و حمایت‌های سازمان‌ها، اصناف و تشکل‌های این حوزه از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

ایمنی در اولویت مسائل حمل‌و‌نقل جاده‌ای است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به روند رو به رشد سوانح رانندگی و تصادفات حمل ونقل، پس از کاهش چند ساله تاکید کرد: ایمنی حمل و نقل جاده‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت جاده‌ای به طول بیش از ۲۱۶ هزار کیلومتر شامل حدود  ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۱۶۸۲۰ کیلومتر بزرگراه ، نزدیک به ۳۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی ، ۴۳ هزار کیلومتر راه فرعی و بیش از ۱۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته و شوسه می‌رسد که برای نگهداری این میزان راه نیازمند توجه جدی به بودجه حداقل در ارتقای سطح کیفی رویه راه‌ها هستم.

افزایش قیمت سوخت بدون کاهش قیمت خودرو ظلم به مردم است

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت سوخت به تنهایی را ظلم به مردم دانست و گفت: باید کاهش قیمت خودرو نیز در کنار آن دیده شود.

مهرداد تقی‌زاده بیان داشت: اولین مسئله‌ای که در بحث افزایش قیمت سوخت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزایش قیمت‌ها و گرانی محصولات است. اما مردم حق دارند نسبت به افزایش قیمت‌ها  حساسیت نشان دهند، زیرا در کشورهایی که قیمت سوخت واقعی و به نسبت کشور ما بالا تر است، اما خودرو از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

‌پیش‌بینی جابجایی ۹۰ درصدی زائران اربعین از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای از پیش‌بینی ‌پیش‌بینی جابجایی ۹۰ درصدی زائران اربعین حسینی امسال از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و گفت: این میزان شامل تردد خودروهای شخصی و عمومی است.

حسن نیا گفت: بالغ بر ۸۰ در صد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اتوبوس کشور شامل دو میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی برای مسیر رفت و برگشت به همراه حدود ۴۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و سواری کرایه بین‌شهری برای جابجایی زائران در اربعین امسال فعالیت خواهند کرد.

پل شهید ناجیان کریدور ساحلی جنوب در آستانه اربعین افتتاح شد

معاون وزیر راه وشهرسازی از افتتاح بخشی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد و گفت: در راستای تسهیل تردد زوار سید الشهدا و در آستانه اربعین حسینی، پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

خادمی طول این پل را ۲۶۸ متر اعلام کرد و گفت: پل شهید ناجیان به عرض ۱۲ متر، دارای ۷ دهانه به طول ۲۲ تا ۴۵ متر است.

تاکید بر آماده‌باش كامل بخش راهداری در برابر بارش‌های بی‌سابقه پاییز امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های بی‌سابقه نسبت به سال‌های قبل تاکید کرد: لزوم آماده‌باش كامل پرسنل، ادوات و ماشین‌آلات راهداری به‌ویژه بسیج ماشین‌آلات موجود برای بازگشایی راه‌های استان‌های سردسیر مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص انجام طرح راهداری زمستانی امسال گفت: انجام امور جاری راهداری و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی آن باید در اولویت كاری معاونان و مسئولان راهداری در استان‌ها باشد. اعتقاد ما بر آن است كه اگر ابنیه‌ای نظیر پل‌ها به‌خوبی مورد رسیدگی قرار گیرد، خسارات احتمالی وارده به آن به حداقل می‌رسد و با صرف هزینه‌ كمتری جبران خسارت می‌شود.

بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به بهره‌برداری رسید

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ازتکمیل عملیات راهسازی و بهره‌برداری از بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان خبر داد و گفت:‌ در راستای افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای ۸ کیلومتر دیگر از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به عنوان تنها کریدور غرب به شرق شمال کشور حدفاصل اسپاخو-چمن‌بید به بهره‌برداری رسید.

وی طول محور بجنورد- جنگل گلستان را ۱۴۳ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: تاکنون‌۷۰کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده که ۱۵ کیلومتر در دولت دهم و ۵۵ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و زیر  عبور قرار گرفته است که امروز شاهد بهره‌برداری ۸  کیلومتر دیگر این محور حدفاصل اسپاخو تا چمن‌بید هستیم.

آماده‌سازی تمام پایانه‌های مرزی برای پذیرش زائران اربعین

معاون دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره  به اینکه تلاش شده است تا از حداکثر امکانات موجود در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه برای عبور و مرور زائران اربعین استفاده شود گفت: تمام پایانه‌های مرزی برای پذیرش زائران اماده‌سازی شده‌اند.

 حسینی با یادآوری اینکه بازه زمانی خدمات ویژه اربعین  ۲۰ روزه  است تصریح کرد: از ۱۰ روز قبل از اربعین برای خروج و ۱۰ روز بعد از اربعین برای ورود خدمات ویژه اربعین در پایانه در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

مردم مراقب کلاه‌برداران در قالب کارت اشتراک امداد خودرو باشند

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به اطلاع هم‌وطنان گرامي می‌رساند گاهاً عده‌اي سودجو با تماس تلفني با صاحبان خودرو جهت صدور كارت هوشمند اشتراك امداد خودروها، مطالبه هزينه‌هايي می‌نمایند درصورتی‌که  در قبال این‌گونه تماس‌ها هیچ‌گونه اجباري در كار نيست. 

پيرو اطلاعيه‌هاي مكرر قبلي در خصوص تماس‌هاي تلفني غيررسمي با هم‌وطنان و مالكان خودروهاي شخصي و عمومي تحت عنوان مركز امداد خودرو وابسته به سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و اجراي طرح صدور كارت هوشمند اشتراك و ارائه خدمات تعمير خودرو و غیره ، به آگاهي مي‌رساند اين تماس‌ها بازاريابي شركت‌هاي خصوصي است و هیچ‌گونه طرح یا برنامه‌ای برای دریافت اجباري اين نوع كارت ازلحاظ قانوني  و همچنین از سوی این سازمان وجود ندارد

بانك اطلاعاتی فراگیر پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد می‌شود

مدیركل دفتر فنی و امور پیمان‌ها سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ایجاد بانك اطلاعاتی فراگیر پروژه‌های سازمانی و مستندسازی كلیه اسناد و مدارك پیمان خبر داد.

بابك طالبی در نشست تخصصی یک‌روزه معاونان فنی و نظارت و  راهداری  ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر كشور در تهران گفت: تهیه برآورد پروژه‌های عمرانی، ایجاد صورت‌وضعیت توسط پیمانكاران، بررسی اسناد و صورت‌وضعیت‌های كار توسط مشاور و كارفرما،‌ امكان كنترل گردش كار اسناد،‌امكان ارسال سیستمی اسناد از طریق پیمانكار به مشاور و كارفرما، امكان بایگانی كلیه اسناد و مدارك پیمان و دسترسی آسان به آن‌ها و امكان مدیریت و پایش پروژه‌ها از قابلیت‌های این سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی است كه با اجرای موفق آن در 4 استان به‌صورت آزمایشی، در كل كشور اجرایی می‌شود.

برنامه وزیر پیشنهادی راه؛ جامع و بر اساس اولویت‌های صحیح است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را در حوزه زیرساخت های حمل ونقل جامع و بر اساس اولویت های صحیح دانست و گفت: تخصص گرایی، ترویج مسئولیت اجتماعی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، استفاده از فناوری های نوین، دسترسی آزاد به اطلاعات و حفظ محیط زیست از جمله اصول اساسی است که در برنامه های ایشان به آنها توجه ویژه شده است.

آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تحقق برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این سازمان با اهتمام كلیه مدیران و همكاران خود در سراسر كشور نیز با حمایت قاطع از برنامه‌های پیشنهادی آقای مهندس اسلامی، آمادگی كامل خود را برای تلاش مضاعف در جهت دستیابی به اهداف و برنامه­‌های اعلام شده از سوی ایشان اعلام می­‌نماید.

حمایت تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر  کشور از وزیر پیشنهادی کابینه

تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر  کشور (خانه حمل و نقل ایران) طی ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت خود از محمد اسلامی وزیر پیشنهادی کابینه را اعلام کردند.

حمایت انجمن مراکز معاینه فنی خودرو کشور از سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی

انجمن مراکز معاینه فنی خودرو کشور طی ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت خود از وزیر پیشنهادی دولت در وزارت راه و شهرسازی را اعلام کردند.