شناسهٔ خبر: 60388 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تأکید ویژه وزیر پیشنهادی دولت به احداث شهرهای جدید آمایشی در سواحل مکران/ تسلط مهندس اسلامی بر امور اجرایی مجموعه راه و شهرسازی قابل توجه است

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به رویکرد وزیر پیشنهادی دولت در حوزه راه و شهرسازی به توسعه حمل و نقل ریلی در مناطق کلانشهری بیان کرد: شهرهای جدید در بخش ساخت قطارهای حومه‌ای برای شهرهای جدید مسئولیتی را برعهده دارد که برنامه و رویکرد آقای اسلامی در این حوزه نیز قابل توجه است.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح رویکرد محمد اسلامی وزیر پیشنهادی دولت در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: به اعتقاد آقای اسلامی مسکن مهر باید با وجود اعتبار مناسب و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان تکمیل و به اتمام برسد، خوشبختانه ایشان طبقه‌بندی سه گانه‌ای در این حوزه خصوصا برای واحدهای فاقد متقاضی دارند که پیش‌بینی می‌شود با تعامل جدی تمامی دستگاه های ذیربط و همچنین همکاری استانداران در تأمین کمبود سایت های مسکن مهر هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

طاهرخانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با طبقه‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های مناسب وزیر پیشنهادی دولت می‌توانیم در حوزه مسکن مهر بر مشکلات غلبه کنیم گفت: آقای اسلامی همچنین اعتقاد ویژه‌ای به شهرهای جدید آمایشی به خصوص در نواحی سواحل مکران داشته و تصمیم به پیگیری این موضوع در دوران وزارت دارد.

وی ادامه داد: آقای اسلامی در زمان حضور خود به عنوان نماینده وزارت دفاع در شورایعالی شهرسازی و معماری یکی از حامیان اصلی تصویب طرح جامع شهر جدید تیس بود و همواره بر احداث شهرهای جدید آمایشی و نسل نو شهرها در پهنه‌های جنوبی کشور تأکید ویژه داشت.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی تمایل زیادی به ساخت شهرک‌های تفریحی و گردشگری از طریق شهرهای جدید دارد گفت: آقای اسلامی اولین استانداری بود  که دستور لازم برای جانمایی احداث شهرک گردشگری در مازندران را طبق مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی صادر و طی این مدت ارتباط تنگاتنگی با شرکت عمران شهرهای جدید در پیشبرد این هدف داشت.

طاهرخانی همچنین اظهار داشت: به اعتقاد آقای اسلامی وجود مناطقی ویژه برای اسکان و احداث خانه‌های ویلایی  و دوم در پهنه شمالی کشور باید وجود داشته باشد و از هرج و مرج در این حوزه جلوگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد وزیر پیشنهادی دولت در حوزه راه و شهرسازی به توسعه حمل و نقل ریلی در مناطق کلانشهری بیان کرد: شهرهای جدید در بخش ساخت قطارهای حومه‌ای برای شهرهای جدید مسئولیتی را برعهده دارد که برنامه و رویکرد آقای اسلامی در این حوزه نیز قابل توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه آقای اسلامی از لحاظ تخصصی، رشته تحصیلی و همچنین از بعد اجرایی تسلط خوبی بر اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی دارد که مسئله قابل توجهی محسوب می‌شود./