شناسهٔ خبر: 60390 - سرویس وزارتی

نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اسلامی دیدی تعاملی داشته و به مسائل نگاه فراجناحی دارد / فراکسیون زنان مجلس روی برنامه‌های ایشان نظر مثبت دارد/ برنامه‌های اسلامی نظر مساعد اکثر نمایندگان را به همراه داشته است

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم استان تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه آقای اسلامی فراجناحی بوده و هیچ دید سیاسی به جناحی خاص برای برتر دیدن یکی نسبت به دیگری ندارند. برنامه‌های ارائه شده از سوی ایشان به مجلس کاربردی و مناسب است و تا حد زیادی توانسته است نظر مثبت نمایندگان را به همراه داشته باشد.

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم استان تهران و حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و همچنین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص معرفی محمد اسلامی از سوی دولت بابت تصدی پست وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای اسلامی با حضور در فراکسیون زنان، امید، کمیسیون‌های مختلف از جمله فرهنگی برنامه‌های خودشان را توضیح دادند. ایشان در این جلسات در مورد وضعیت راه‌ها، فرودگاه‌ها، قطار شهری، زیرساخت‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مسائل صحبت کردند و در مورد خط و مشی‌هایی که در این زمینه دارند، توضیح دادند.  

وی ادامه داد: در ارائه این برنامه‌ها آقای محمد اسلامی اعلام کردند که تا آنجا که بودجه‌ها اجازه دهد کار را در همه حوزه‌ها دنبال خواهند کرد. هرچند قول صددرصد ندادند چون در این زمینه نیاز به همکاری دولت به خصوص در پروژه‌های با اعتبارات سنگین دارند تا بتوانند آن ها را به سرانجام برسانند.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به صحبت‌های انجام شده در فراکسیون‌ها از جمله فراکسیون امید گفت: در فراکسیون امید یک مقدار مباحث سیاسی شد چرا که خواستار این بودند که نوع نگاه وزیر پیشنهادی به اصلاح‌طلبان چطور خواهد بود. فراکسیون امید خواستار ارتباط بیشتر با وزیر و حضور مستمر ایشان در جلسات بودند.

وی افزود: به خصوص نمایندگان شهرستان‌ها روی این تعامل تاکید بیشتری داشتند که نیروهایی که قرار است در استان‌ها مشغول به کار شوند در مورد آنها با نمایندگان مشورت صورت بپذیرد. در این خصوص آقای اسلامی هم توضیحاتی دادند که تا سرحد ممکن تعامل حفظ شود. در این زمینه مشکلی نیست چرا که نگاه آقای اسلامی فراجناحی بوده و هیچ دید سیاسی به جناحی خاص برای برتر دیدن یکی نسبت به دیگری ندارند.

ذوالقدر گفت: در ادامه جلسات آقای اسلامی قول دادند پروژه‌های باقی‌مانده را به اتمام برسانند و نظارت‌ها بیشتر شود. البته قول‌هایی که ایشان الان می‌دهند اگر بعد از سه تا شش ماه انتظارات برآورده نشود قطعا نمایندگان طبق آئین‌نامه به این مساله ورود کرده و تذکر خواهند داد. در کل در فراکسیون امید یک کمیته‌ای تشکیل شد تا بررسی‌های لازم انجام بگیرد و در نهایت نظرات اعلام شود.

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه با محمد اسلامی وزیر پیشنهادی تصدی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: صحبت‌های آقای اسلامی در جلسه و با مطالبات فراکسیون زنان همسو بود. در این جلسه تاکید ویژه‌ای روی بهره‌گیری از جوانان و نیروهای زن کارشناس از سوی فراکسیون به خصوص در استان‌ها و در سطح معاونت‌ها بود که در حال حاضر در ایران‌ایر خانم شرفبافی عملکرد خوبی دارند.

وی افزود: در فراکسیون صحبت‌ها و نقطه نظرات ارائه و توقعات که همان بهره‌گیری از جوانان و زنان کارشناس بود، از سوی اعضا مطرح شد. در این خصوص در مجموع با صحبت‌های آقای اسلامی نگاه فراکسیون زنان مثبت است و مشکل خاصی وجود ندارد.

ذوالقدر در پایان درخصوص اینکه در کل برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی چقدر با خواسته‌های نمایندگان مجلس هسمو بوده است، گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای اسلامی به مجلس شورای اسلامی کاربردی و مناسب است و تا حد زیادی توانسته است نظر مثبت نمایندگان را به همراه داشته باشد.