شناسهٔ خبر: 60429 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

تردد بیش از ۶۷۸ هزار  زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان تاکنون/ پایانه‌های مرزی خوزستان آمادگی لازم برای طوفان و بارندگی رادارند/تردد خودروهای پلاک موقت تنها از مرز شلمچه امکان‌پذیر است

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از تردد بالغ‌بر ۵۹۶ هزار زائر ایرانی و ۸۲ هزار و  پانصد زائرغیر ایرانی از مرزهای استان خوزستان به عتبات عالیات خبر داد.

غلام عباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: به تفکیک از مرز شلمچه تاکنون بیش از۳۹۰ هزار زائر ایرانی و ۷۹ هزار زائر غیر ایرانی عبور کرده‌اند همچنین از مرز چذابه از اول ماه صفرتا به حال ۲۰۶ هزار زائر ایرانی و ۳ هزار و پانصد زائر غیر ایرانی به عتبات عالیات رهسپار شده‌اند.

وی از آمادگی کامل پایانه‌های مرزی مستقر در مرزهای کشور عراق برای شرایط بارندگی و طوفان خبر داد و گفت:سالن‌های مسافربری در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه گنجایش لازم حجم مسافران را داشته که در صورت تداوم وضعیت جوی می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سرپناهی امن استفاده کرد زیرا دارای امکانات و خدمات رفاهی مناسبی نیز هستند.

بهرامی نیا با اشاره به طوفان شدید دیشب در مرز چذابه افزود: بااینکه طوفان شب گذشته مرز چذابه در این سال‌ها نمونه مشابهی نداشته است بااین‌حال طبق تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای زائران مشکل خاصی به وجود نیامد و همگی در سلامت کامل از مرز عبور کردند.

وی بارد اخبار منتشرشده در مورد اینکه در زمان بارندگی نباید زائران به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه کنند گفت:به‌هیچ‌عنوان چنین مسئله‌ای صحت ندارد و تمامی مسیرهای منتهی به مرزهای استان خوزستان باز هستند و تردد در آن‌ها با سهولت و سرعت جریان دارد و پلیس راهور نیز در حال کنترل مسیرها است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با تأکید بااینکه خودروهای پلاک موقت تنها  اجازه تردد از مرز شلمچه رادارند ادامه داد: تنها مرز پیش‌بینی‌شده برای کاپتاژ وسایل نقلیه عمومی و شخصی مرز شلمچه است و این مسئله نیز به خاطر تصمیمات اتخاذشده از سوی دولت عراق است همچنین تاکنون هیچ مشکلی در این مرز برای گذر موقت وجود نداشته وهم اینک نیز این خودروها بعد از طی مراحل گمرکی و قانونی از این مرز در حال عبور هستند.