شناسهٔ خبر: 60458 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

قیمت مسکن به زودی کاهش می یابد/مردم در خرید مسکن عجله نکنند

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیشنهاد من به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیان پور درباره شرایط بازار مسکن و پیش بینی ها برای افزایش قیمت این حوزه، گفت: به نظر من بازار مسکن در آینده ای نزدیک آرامش و ثبات را تجربه خواهد کرد، که این مسئله نشأت گرفته از کاهش تلاطمات بازار ارز در کشور است، زیرا میزان کاهش یا افزایش ارز تأثیر مستقیمی در نرخ نهایی مسکن دارد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان کسب و کار دلالان و واسطه در این بازار به زودی از بین خواهد رفت، در شرایط کنونی دلالان تمام تمرکز خود را بر تعیین نرخ های کاذب برای مساکن گذاشته اند.

کیانپور به خبرگزاری خانه ملت گفت: شرایط واقعی و حقیقی بازار مسکن، وضعیت کنونی نیست، زیرا به دلایل مختلف از جمله دلال بازی و تأثیر افزایش نرخ ارز، این بازار دچار یک بی ثباتی و تلاطم چشمگیر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز حوزه مسکن درگیر رکود تورمی است، البته در یک سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، رکود تورمی در این بازار نیز تشدید شده که این مسئله به تدریج بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: بر اساس آمارها، قیمت مسکن نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است که این مسئله موجب می شود که خریداران توان خرید مسکن را نداشته باشند.

کیانپور تصریح کرد: پیشنهاد من به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد، البته این مسئله نیز قابل توجه است که تعدیل شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به کاهش قیمت ها کمک می کند.

وی گفت: یکی از نکات مهم ساماندهی نقدینگی سرگردان در کشور است، امروز نقدینگی به عنوان یک سم مهلک برای اقتصاد کشور شناخته می شود، از این رو اگر دولت بتواند نقدینگی را درستی کنترل و به سمت تولید مسکن هدایت کند، آن وقت می توان به بهبود شرایط مسکن امید داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بزرگترین و مهم ترین هنر و برنامه دولتمردان باید هدایت نقدینگی به سمت تولید باشد، زیرا با تحقق این موضوع، اقتصاد کشور روند بهبود و ارتقا به خود خواهد گرفت.