شناسهٔ خبر: 60519 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:

خودداری دستگاه‌ها از واگذاری اراضی دولتی در بافت‌های فرسوده

نادر محمدزاده محمدزاده گفت: به جز شهرداری و وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاه‌ها از واگذاری اراضی خود در بافت‌های فرسوده خودداری کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران محمدنادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه بسته های سرمایه گذاری جدیدی برای معرفی به توسعه گران تهیه کرده ایم درباره روند نوسازی بافت های فرسوده استان تهران اظهار کرد: در بازآفرینی شهری، شهرداری تهران کارهای بزرگی از جمله ارائه پروانه رایگان برای نوسازی بافت فرسوده انجام داده است.

وی ادامه داد: وقتی درباره نوسازی بافت فرسوده صحبت می کنیم یعنی درباره ۴.۵ میلیون نفر یا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار صحبت می کنیم که این کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بازآفرینی تهران را جدا از شهرستان های آن بررسی کنیم افزود: ستاد ملی بازآفرینی کشور را با محوریت استان تهران با ۲ بخش شهر تهران و شهرستان های تهران ایجاد و با شهرداری ها جلسات متعددی برگزار کردیم، اقدامات خوبی صورت گرفت، سهم جمعیتی و منابع مرتبط مالی را مورد بررسی قرار دادیم.

محمدزاده گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور در حوزه بافت فرسوده فعالیت ویژه ای از جمله معرفی اراضی برای ساخت و ساز به توسعه گران را در نظر گرفته، اقدامات زیادی در این رابطه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به جز وزارت راه و شهرسازی و شهرداری هنوز نتوانستیم اراضی از سایر نهادها دریافت کنیم این اراضی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران است که از این میزان ۷ هزار واحد آن برای شهر تهران است./