شناسهٔ خبر: 60526 - سرویس وزارتی

اسلامی خبر داد:

تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد باید به یک جریان دائمی در کشور تبدیل شود/ ضرورت آماده‌سازی شرایط بهره برداری از پروژه‌های بزرگ حمل و نقلی در کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیشبرد پروژه‌های اساسی کشور در حوزه حمل و نقل را یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: ما باید پروژه‌هایی که  می‌توانند شرایط  بهره‌برداری از شریان‌های حمل و نقل و کریدورهای ترانزیت در کشور را فراهم‌ کنند اجرایی کرده و برای اتمام هرچه سریعتر آن‌ها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  صبح ديروز مورخ 6 آبان 97 در محل ساختمان شهيد دادمان و در گفت و گو با واحد مركزي خبر توجه به بخش مسکن را یکی از مهمترین اولویت‌‌های برنامه کاری خود در این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: تلاش داریم تا با استفاده از این رویکرد بتوانیم زمینه‌های لازم جهت تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد را فراهم کرده و ضمن شتاب‌دهی به آن‌ها، این برنامه را به یک جریان دائمی در سطح کشور تبدیل کنیم.

اسلامی در ادامه با تأکید براینکه قطعا پروژه مسکن مهر باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور هرچه سریعتر ساماندهی شده و به متقاضیان تحویل داده شود گفت: سایت‌های مسکن مهر باید به طور شهرستان‌محور و پروژه‌محور با بهره‌گیری از ظرفیت مقامات محلی و استانی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود پیشبرد پروژه‌های اساسی کشور در حوزه حمل و نقل را یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: ما باید پروژه‌هایی که  می‌توانند شرایط  بهره‌برداری از شریان‌های حمل و نقل و کریدورهای ترانزیت در کشور را فراهم‌ کنند اجرایی کرده و برای اتمام هرچه سریعتر آن‌ها تلاش کنیم.

به گفته اسلامی مهمترین دستور کار وزارت راه و شهرسازی این است که با استفاده از ظرفیت استان ها به صورت غیرمتمرکز و براساس نیاز شهرستان ها بر حسب محاسبات آماری بتوانیم با عرضه زمین و لحاظ موقعیت ها در راستای شهرسازی نوین ظرفیت های فاخری را در حوزه مسکن متناسب با شأن مردم و ایران اسلامی ایجاد کنیم. همچنین برای اقشار کم درآمد در جهت تامین مسکن شان منابع پشتیبان را محقق سازیم.

اسلامی همچنین در بخش دیگری از برنامه‌های خود اعلام کرده بود که تولید مسکن باید دراختیار تولیدکنندگان واقعی و نه سوداگران باشد، ضمن اینکه برای ایجاد سرپناه برای اقشار متوسط که استطاعت مالی آنها در مسیر کاهنده قرار گرفته است، با حمایت از تشکل های صنعتی اقدام کنیم، از سوی دیگر تحول در راه روستایی از دیگر برنامه های این وزارتخانه خواهد بود که هم اکنون دچار موازی کاری و پراکنده کاری شده است و با اینکه حجم مطالبات بالاست اما منابع کافی برای آن وجود ندارد، بنابراین در این مورد نیاز ساختار کارآمد و غیرمتمرکز ایجاد خواهیم کرد تا مطالبات بحق مردم را پیگیری کنیم. همچنین منابع لازم برای تحقق این امر نیز در بودجه سنواتی پیش بینی شود تا تحول در بازمهندسی راه های روستایی را محقق سازیم./