شناسهٔ خبر: 60531 - سرویس ریلی

تمهیدات راه‌آهن جنوب برای زائران اربعین/ پذیرش و اعزام ۱۳۰ هزار صندلی در روز

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به تمهیدات این منطقه برای زائران اربعین گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۳۰ هزار صندلی قطار برای اعزام و پذیرش در استان خوزستان تدارک دیده‌شده است.

عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ریل باس خرمشهر به شلمچه و بالعکس به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین است گفت:این ریل باس از ۲۸ مهرماه آمادگی اعزام رایگان زائران را داشته و تا زمانی که تمام زائران برگردند این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت که با توجه به آمارهای سال گذشته به نظر می‌آید تا ۱۵ آبان ماه سر این قطار ادامه داشته باشد.

وی بابیان اینکه ریل  باس خرمشهر- شلمچه روزانه ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر زائر را جابه‌جا می‌کند افزود:زائران از این مسیر ریلی بسیار خوب استقبال کرده‌اند همچنین تمامی قطارهایی که از تهران و مشهد به خرمشهر وارد می‌شوند به‌وسیله  ریل باس به مرز شلمچه اعزام می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: علاوه بر ریل باس مذکور قطارهای حومه‌ای ما که شامل ۱۴ رام است از خرمشهر به اهواز، اهواز به اندیمشک و اهواز به بندر امام خمینی (ره) و بالعکس به‌صورت روزانه زائران استان و دیگر شهرها را جابه‌جا می‌کنند.

وی بابیان اینکه ۴ رام قطار فوق‌العاده نیز در مسیرهای منتهی به استان خوزستان از خارج از استان پیش‌بینی‌شده است تصریح کرد: افزون بر این قطارهای فوق‌العاده به‌صورت روزانه ۲۶ رام قطار از تهران به خرمشهر و ۸ رام قطار از مشهد به خرمشهر  اعزام می‌شوند که درمجموع با قطارهای یومیه این مسیر بالغ‌بر ۱۳۰ هزار صندلی برای مسیر فوق‌الذکر به‌صورت رفت‌وبرگشت پیش‌بینی‌شده است.

درویش زاده با اشاره به اینکه با ابتکار راه‌آهن منطقه جنوب موکبی  در ایستگاه شلمچه نصب و راه‌اندازی شده که از زائران ریلی با غذای گرم پذیرایی می‌شود گفت:این موکب تا برگشت زائران پابرجا خواهد بود و به آن‌ها خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت ریلی زائران و سامانه‌های فروش بلیت بازگشت اظهار کرد: فروش بلیت برگشت در حال حاضر به این دلیل که هنوز زائران  به‌صورت گسترده شروع به برگشت نکرده‌اند به همین علت قطارهای بازگشت با ظرفیت کامل سیر نمی‌کنند و برای روزهای آینده بلیت باقی‌مانده است به هر صورت درصورتی‌که تقاضا برای روزهای آینده ازآنچه پیش‌بینی‌شده افزایش یابد با هماهنگی‌هایی که با ستاد مرکزی راه‌آهن مستقر در تهران صورت گرفته است درخواست افزایش قطار خواهیم داد.